ECS K7S5A - Hvilken BIOS er stabil?
Fra : Streamer@mail.dk

Dato : 12-09-02 17:04

Hej gruppe,

min forhandler (www.restlageret.com) har fortalt mig,
at den bedste BIOS til nævnte board er 02/02/06,
nyeste er 02/06/26.
<http://www.ecs.com.tw/download/k7s5a.htm>

De siger, at der vil være problemer med de nyere
BIOS', hvis man bruger XP cpu'er, store harddiske
eller lignende.
De siger der er mange fejl i de nyeste BIOS,
derfor sælger de kun boards med 02/02/06
versionen.

Kender andre til dette?

Mvh.
Mikael
noerrelund@øøpc.dk - Hvad skal 'øø' der?

Fra : Bear

Dato : 12-09-02 21:01

Jeg kører med en fra december (den 18. tror jeg). Kører perfekt

Bear
ICQ: 2745075

Fra : Andrew

Dato : 12-09-02 21:37

Jeg opdaterede lige da jeg fik boardet. Jeg har kørt med version fra
15/12-01. Den har kørt klippestabilt for mig !

Fra : Boje

Dato : 13-09-02 07:19

har en OC bios i, det er en modificeret udgave fra 26-6-02 kører ok
har en 1800xp som kører 2000xp ok

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 14-09-02 01:06

<Streamer@mail.dk> wrote in message news:3d80bae2$0$87302

Tjaa...det er vel ikke uden grund at producenten ECS på deres site skriver:

"Please do not update the BIOS if your system is running fine"

Min Første Bios var fra 02/01/2002 og jeg skulle aldrig have opdateret den
til den nyeste! Mine Bios indstillinger gendanner sig selv til default noget
gange når jeg har trykket på min reboot knap. Dato bliver sat til 1 Juli
2001, onboard lyd bliver enabled osv.

Det er pisse irriterende!

/Jógvan Lindenskov

Fra : [1660] Peter

Dato : 14-09-02 19:19

"Jógvan Lindenskov" <quadro_jog@hotmale.com> skrev i en meddelelse

> [...]
noget
> gange når jeg har trykket på min reboot knap. Dato bliver sat til 1 Juli

Det kan da godt lade sig at 'nedgradrere' til den tidligere bios-version du
havde; hvorfor prøver du ikke det?

I øvrigt kører jeg med bios-versionen fra 26/06/2002 og jeg har oplevet
nogle pludselige reboot i Win XP. Jeg har dog på fornemmelsen at problemet
skyldes en applikation som ikke kører så godt i XP.

- Peter