Dueodde
Fra : Claus Rosbæk

Dato : 12-09-02 15:52

Er der nogen der har frugtbare erfaringer med kystfiskeri fra Dueodde
og omegn ?

mvh
cr

Fra : Niels Olsen

Dato : 13-09-02 09:49

"Claus Rosbæk" <clausrosbaek@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har frugtbare erfaringer med kystfiskeri fra Dueodde
> og omegn ?
>
> mvh
> cr

Dueodde har kun sandbund som kan nåes fra kysten. Længere ude er der dog
pletter med stenbund. De kan dog kun nåes fra båd. Længere nord på oppe ved
Snogebæk ligger Bro. Det er rigtig godt ørredvand med mange rev. Oppe ved
Snogebæk havn ligger der et lille rev syd for havnen som kaldes Bøjerenden.
Lige nord for havnen ligger salthammer rev. Disse 2 rev er også gode
ørredpladser. Syd for Dueodde ligger Kødtønden og Sommerodde som også er
gode ørredvande. Vær dog opmærksom på fredningsbæltet der ligger syd for
Sommerodde ved et rev der kaldes Fortovet.
Disse pladser er dem som jeg plejer at fiske fra, især dem ved Snogebæk.
Selvom det snart er et par år siden jeg har været afsted med stangen.

MVH Niels