Hvilken farve printer ?
Fra : Simon...

Dato : 12-09-02 14:54

Hejsa,

jeg har lidt kig på nedenstående:

Lexmark Z65 (4800x1200) 1449Kr
HP Photosmart p7350 (4800x1200) 1888Kr
Epson Stylus Photo 890 (2880x720) 1761Kr

men hvilken er bedst og mest økonomisk, jeg har hørt om nogen printere hvor
der kan laves re-fill på patronerne, så de ikke er helt så dyre i drift, er
der nogen der ved om nogen af ovenstående kan det ? - og evt har et link til
hvad der så skal købes for det ?

Eller har i andre tilsvarende printere i kvalitet (gerne de 4800x1200), til
omkring en 2000kr.. ?

er der nogen der har set foreskellen på 4800x1200 og 2880x720 udprint ? er
der så meget at se (selvfølgeligt på fotopapir),
nu har min gamle vidst 600x300dpi, så jeg er ikke forvent :) ¿?

om det er USB eller parallel opkobling den bruger spiller ikke den store
rolle.
Jeg ville bare gerne have en god fotoprinter, der samtidigt var økonomisk,
til at udskifte min gamle HP Photosmart (den originale, de ikke skilter med
mere) da HP åbenbart ikke gider lave en XP driver til denne... :(

mange tak for hjælpen

mvh.Simon

Fra : Kurt Lund

Dato : 12-09-02 16:15

"Simon..." <devnull@linux.org> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>
> jeg har lidt kig på nedenstående:
>
> Lexmark Z65 (4800x1200) 1449Kr
> HP Photosmart p7350 (4800x1200) 1888Kr
> Epson Stylus Photo 890 (2880x720) 1761Kr

køb HP Photosmart p7350 ( HP virker altid, det gør Lexmark ikke, Epson er
for dyr i blæk)

link 1 http://www.inktec.zillionshop.dk/
link 2 http://www.doninkjet.zillionshop.dk/
link 3 http://www.e-data.dk/

> er der nogen der har set foreskellen på 4800x1200 og 2880x720 udprint ? er
> der så meget at se (selvfølgeligt på fotopapir),
> nu har min gamle vidst 600x300dpi, så jeg er ikke forvent :) ¿?

jeg tror det er en gang salgs fis

Kurt

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-09-02 08:38

"Kurt Lund" <klander@pc.dk> wrote in message

> jeg tror det er en gang salgs fis

Salgsfis er det ikke, men usynligt for det menneskelige øje. Den eneste
fordel er at man kan opnå bedre farveblanding.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Ally

Dato : 13-09-02 09:23

>Salgsfis er det ikke, men usynligt for det menneskelige øje. Den eneste
>fordel er at man kan opnå bedre farveblanding.

Hvilket ikke er usynligt for det menneskelige øje. Det er dog stadig
marginaler, vi taler om. Allerede på PhotoRet 3 var det svært at
spotte pixels (dithering). Jeg har dog endnu ingen erfaring med
PhotoRet 4.

Hilsen
Allan
--