webcam
Fra : Lars Schram

Dato : 12-09-02 13:19

Hej

Hvordan lave jeg så man kan se et webcam igennem flash

Lars Schram

Fra : Bo Dudek

Dato : 12-09-02 17:12

>Hvordan lave jeg så man kan se et webcam igennem flash

du har ikke skrevet, hvilken version af Flash du bruger, men i håbet
om at det er MX (fordi det er lettere med webcam) kan du finde svaret
her:

http://www.macromedia.com/support/flash/ts/documents/local_imbedded_video.htm

Kind regards

Bo Dudek
http://www.bodudek.dk
http://www.bodudek.dk/cd (dsl or faster conn. only)

Fra : Lars Schram

Dato : 12-09-02 19:37

Hej Bo

jep det er MX og takker for linket

Lars

Fra : Peo

Dato : 12-09-02 20:01

Hvad nu hvis man gerne vil lave noget man kan bruge på sin server, og ikke
bare lokalt ?

Fra : Bo Dudek

Dato : 13-09-02 05:31

>Hvad nu hvis man gerne vil lave noget man kan bruge på sin server, og ikke
>bare lokalt ?

kender ikke den præcise omgang med webcams, men kan du finde et
script, som henter billedet og sætter du reload på siden til 20-30
sekunder, så får du et nyt jpg med det interval..

i flashet kan du vel bare - hvis det er MX - importere denne jpg
direkte i et MC i første frame, lade dette MC være 30 frames langt og
lade frameraten være 1 frame/sekund.. det burde betyde, at flash
importerer en ny version af jpg'en pr. 30 sekund..

bare en idé..

Fra : Peo

Dato : 13-09-02 11:26

Det er et godt bud

Fra : Martin Nørgaard

Dato : 16-09-02 09:54

Hvad nu hvis man gerne vil serve streaming video? Er det muligt med flash og
skal man i givet fald have et stykke software der transmitterer en stream
(F.eks. noget Quicktime halløj)?

Martin

Fra : Bo Dudek

Dato : 16-09-02 16:41

>Hvad nu hvis man gerne vil serve streaming video? Er det muligt med flash og
>skal man i givet fald have et stykke software der transmitterer en stream
>(F.eks. noget Quicktime halløj)?
serve streaming video?? altså give en bruger mulighed for at streame
video direkte fra ens webhotel?? det kan du uden problemer - og det er
især blevet let med Flash MX..

brugeren skal bare have et flash (6) plugin installeret.. kig evt. i
hjælpe filen til Flash MX for mere info..