Drive A - står og lyser
Fra : Sten

Dato : 12-09-02 01:41

Hej,
Nu i to tilfælde oplever jeg efter installation af HD nr. 2 at drev A ikke
kan benyttes - lystindikatoren er aktiveret uafbrudt og drevet kan ikke
benyttes.

Hvad kan årsagen være ?? -
Hilsen Sten

Fra : Frans Jensen

Dato : 12-09-02 01:46

On Thu, 12 Sep 2002 02:41:21 +0200, "Sten" <sten@stesu.com>
wrote:

> [...]
>kan benyttes - lystindikatoren er aktiveret uafbrudt og drevet kan ikke

har du haft fladkablet til A-drevet afmonteret da du installerede
HD,

måske vender kablet forkert

--
Windows 9x/NT - 32 bit extensions and a graphical shell
for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally

Fra : Sten

Dato : 12-09-02 02:04

Jeg forsøger at vende kablet -

Fra : Cacba

Dato : 12-09-02 05:47

> måske vender kablet forkert

Det skulle meget gerne kun kunne vende paa en maade.. der er en lille tab
paa midten af stikket..

Cacba Out..

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 12-09-02 06:41

On Thu, 12 Sep 2002 06:46:42 +0200,
Cacba <cacba@cacba.dk> wrote:

> Det skulle meget gerne kun kunne vende paa en maade.. der er en lille tab
> paa midten af stikket..

PC'ere er ofte designet til at være billige, og den lille tab koster
indtil flere brøkdele af en øre, så den er ofte sparet væk. Derudover
mangler som regel også en ramme omkring stikket på floppydrevet.

PC ofte = discount

Fra : Mogens

Dato : 12-09-02 07:10

On Thu, 12 Sep 2002 06:46:42 +0200, "Cacba" <cacba@cacba.dk> wrote:

>Det skulle meget gerne kun kunne vende paa en maade.. der er en lille tab
>paa midten af stikket..

Skulle, ja. Desværre er det sjældent sådan. Det er vist
de fleste floppy kabler som mangler den tab, så de kan
vende på begge måder.

Fra : Villy Jensen

Dato : 12-09-02 10:06

> Skulle, ja. Desværre er det sjældent sådan. Det er vist
> de fleste floppy kabler som mangler den tab, så de kan
> vende på begge måder.

...Det er værre endnu - der er anarki mht floppystik:
Der eksisterer i alt 4 kombinationer (og det er ikke en gang løgn!):
Nogen gange vender nøglen op &
nogen gange vender ben 1 mod powerstikket

Den sikre metode:
Montér stikket i den ene ende af kablet med ben 1 korrekt på MOBO
og sæt stikket i den anden ende af kablet i FDD,
hvis det ikke funker (og FDD LED lyser), så vend stikket i floppydrevet.

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Leony

Dato : 12-09-02 15:31

"Villy Jensen" <vje@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

> ..Det er værre endnu - der er anarki mht floppystik:
> Der eksisterer i alt 4 kombinationer (og det er ikke en gang løgn!):
> Nogen gange vender nøglen op &
> nogen gange vender ben 1 mod powerstikket

Hvis man har et Teac floppydrev, så skal man huske at lave hul til tappen i
printet. Der er skåret for, men man skal lige hive det lille stykke print af
med en tang. Nu kan tappen vende nedad. Hvorfor det ikke er gjort fra
fabrikken ved jeg ikke.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Niels Andersen

Dato : 13-09-02 21:33

Leony wrote in <_y1g9.71651$ww6.4985917@news010.worldonline.dk>:
> Hvis man har et Teac floppydrev, så skal man huske at lave hul til tappen
> i printet.

Jeg har oplevet et floppydrev, som havde hullet i den forkerte side.

Kablet kunne kun vende på én måde i drevet, og ligegyldigt hvordan jeg
vendte den anden ende, så virkede det ikke. Først da jeg "voldede" kablet
omvendt i drevet, og monterede det korrekt på bundkortet (rød kant ved ben
1) virkede det.

Så vidt jeg husker var det et ret billigt drev.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 12-09-02 06:43

> kan benyttes - lystindikatoren er aktiveret uafbrudt og drevet kan ikke

Avanceret pc du har der - min har sgu ikke nogen lystindikator? Den er
generelt besværlig

Fra : 5750 giller

Dato : 12-09-02 11:19

selv om der ikke er det lille ben midt på stikket er det da som oftes at
kablet har en rød stribe på den side der skal ben 1 være,
dette gælder for de fleste fladkabler,
på bundkortet står der da oxo for det meste hvilket der er ben 1
og det står oxo på drevet, og jeg mener det er rimeligt vigtigt at kablet
vender rigtigt til a:drev da det er et krydset kabel
sådan at hvis du har den røde stribe væk fra ben 1 i begge ender virker
skidtet alligevel ikke
i må meget gerne rette mig hvis det er helt galt

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-09-02 20:18

"5750 giller" <gilbert*REMOVE*@roenhave.dk> wrote in message
> på bundkortet står der da oxo for det meste hvilket der er ben 1
> og det står oxo på drevet, og jeg mener det er rimeligt vigtigt at kablet

Du kan en masse smarte udtryk på skrift, men mon du også kan lære at citere
rigtigt?

Kig på http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html hvis du behøver
hjælp.

--