print på aluminium, plast, mv.
Fra : Luffemand

Dato : 12-09-02 01:18

Hej NG
Jeg hørte på tidspunkt om en printer, der kunne printe på aluminiumsplader
mv.
Har du et bud på hvilke printere, der kan klare sådanne forskellige
materialer og medietykkelser op til 5-6 mm?

mvh.
Henrik

Fra : complex@pc.dk

Dato : 12-09-02 05:27

On Thu, 12 Sep 2002 02:18:19 +0200, "Luffemand"
<luffemanden@jubiimail.dk> wrote:

>Hej NG
>Jeg hørte på tidspunkt om en printer, der kunne printe på aluminiumsplader
>mv.

Ligesom man kan få ark til overførsel til t-shirts kan man få ark til
overførsel til metal/etc derefter opvarmen de til ca 150 grader og
så er det det..

Med venlig hilsen, Lars
www.complex-data.dk www.pc-doktoren.dk
Tlf: 48188551 Fax: 48188551 Hotline:40188551 alle dage 7oo-22oo
kompetence koster penge - inkompetence koster MANGE penge.

Fra : Luffemand

Dato : 12-09-02 14:49

<complex@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Ligesom man kan få ark til overførsel til t-shirts kan man få ark til
> overførsel til metal/etc derefter opvarmen de til ca 150 grader og
> så er det det..

Arh, det var nu ikke det jeg tænkte på. Nærmere noget i retning af
serigrafisk printer/plotter, som også kunne klare andet end papir og
polyesterfolie (f.eks. plast- eller aluplader)

Fra : Mark Urup [8362]

Dato : 12-09-02 11:02

Luffemand wrote:
> [...]
> Har du et bud på hvilke printere, der kan klare sådanne forskellige
> materialer og medietykkelser op til 5-6 mm?

Tror du ikke at det har været en plotter?

De er jo nemlig beregnet til den slags (eller er ihvertfald meget gode ti
ldet)!

/Mark

Fra : Luffemand

Dato : 12-09-02 14:52

> Tror du ikke at det har været en plotter?
>
> De er jo nemlig beregnet til den slags (eller er ihvertfald meget gode ti
> ldet)!

Tak for svaret. Kender du en plotter, der kan skrive på andet end papir og
folie?. F.eks. på plast- eller aluplader? (og i vandfast kvalitet!)

Fra : Mark Urup [8362]

Dato : 12-09-02 18:43

Luffemand wrote:
> Tak for svaret. Kender du en plotter, der kan skrive på andet end
> papir og folie?. F.eks. på plast- eller aluplader? (og i vandfast
> kvalitet!)

Jeg har ikke set nogen, men jeg ved de findes.
Sorry, men et mene konkret svar jeg kan ikke give :-/, da jeg simplet hen
ikke ved mere om det.
Og så dog, når jeg tænker over det, så havde vi en på min gamle skole (HTX i
Viby), den mener jeg skrev ud på en aluplade, ellers blev det overført
dertil. Jeg kan hverken huske mærke eller model, da jeg aldrig brugte
den/var interesserede i den slags.

/Mark

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-09-02 20:25

"Luffemand" <luffemanden@jubiimail.dk> wrote in message
> Tak for svaret. Kender du en plotter, der kan skrive på andet end papir og
> folie?. F.eks. på plast- eller aluplader? (og i vandfast kvalitet!)

EUC Syd i Sønderborg har en. De har ganske vist ingen pen til den, kun
fræserværktøj. De bruger den til at fræse prototype-print med (altså ingen
fotoprint der skal ætses).

Men, der fås pen og laser (til fotoprint) som ekstraudstyr.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : complex@pc.dk

Dato : 12-09-02 15:33

Det er 100% sikkert til en inkjetprinter