Torrill Kolbu-mønstre søges...hjælp! ;o)
Fra : Aragorn Elessar

Dato : 12-09-02 00:43

Hej allesammen.

Jeg leder med lys og lygte efter fluemønstre lavet af den dygtige norske
dame Torrill Kolbu - jeg har googlet, men synes ikke rigtig at der kommer
ret meget ud af det.

Så hvis du har nogle mønstre liggende og vil sende dem til mig vil jeg da
blive ret glad. Ligeledes hvis du ligger inde med en url hvor man kan finde
sådanne mønstre.
Også eventuelle bogtitler er velkomne.

Mange venlige hilsener en Torill-fan og ivrig fluebinder

Aragorn_dk

Fra : Erik Andreasson

Dato : 13-09-02 15:07
Fra : Aragorn Elessar

Dato : 13-09-02 22:09

"Erik Andreasson" <erik.l.andreasson@se.westinghouse.com> wrote in message

> Hej.
>
> Kolla följande sidor:
>
> http://www.acc.umu.se/~widmark/lwcrochb.html
>
> http://www.acc.umu.se/~widmark/fly/crochet.html
>
> mvh /Erik Andreasson

oO(- jamen hvor er det dejligt at se!)Oo!

Takker og går glad i gang ved fluestikket!

MvH Aragorn_dk

Fra : K-C

Dato : 14-09-02 09:30

"Aragorn Elessar" <aragorn@welles.dk> skrev i en meddelelse

> "Erik Andreasson" <erik.l.andreasson@se.westinghouse.com> wrote in message

> oO(- jamen hvor er det dejligt at se!)Oo!
>
> Takker og går glad i gang ved fluestikket!
>
> MvH Aragorn_dk

Ja, hende Torrill er en rigtig lille fjeldskat. Jeg var så heldig at se en
TV-udsendelse med hende for gansk nylig...DK4 måske, ellerDR2...eller
forresten måske Norge2. Fantastisk flotte fluer, hvor hun blandt andet
hæklede fluekroppene. Utrolige farver og møstre og udsøgte
faconer......også fluerne.

TORRILL er Gud!

Velsign os med en udstilling og en demonstration her i midtjylland, tak!

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 14-09-02 10:05

-klip-

> [...]
> faconer......også fluerne.
>
> TORRILL er Gud!
>
> Velsign os med en udstilling og en demonstration her i midtjylland, tak!

....må hun ik osse godt udstille og demonstrere lidt her på Djævleøen
bagefter? *plage* *GGG*

Til sagen: var det en genudsendelse af "Fluernes Dronning" du fik set eller
er jeg gået glip af endnu en guddommelig tv-udsendelse??? *GGG* Der var
nemlig et program for et par år siden hvor Guddommelige Torril blev
portrætteret - det var i den serie der gik på et tidspunkt fra DR2 om
lystfiskeri som DR Derude lavede - Ufferiet (Uffe Ellemann Jensen), Munken
og den Tossede Dyrlæge var med i andre episoder af serien. Jeg fik heldigvis
nappet alle afsnit på VHS'en...men afsnittet om Torril Kolbu fik jeg megen
gavn og glæde af da jeg sku' til at lære at hækle fluer.

Hm, jeg må vist til at holde mere øje med tv-programmerne...gider dog ikke
glo Rex Hunt fra Discovery.

Knæk og bræk fra Aragorn_dk
---
vikler...roder...bander...vikler...whipfinish...lakere...tørre...løsne...tab
epågulvetogbande...jokke...AUVVH der var den!
(- piller nybundet flue ud af tåen...*GGG*)
---