problemer med msi bundkort og asus 8420 ti~
Fra : Lars Madsen

Dato : 11-09-02 21:46

hej Ng

jeg har lige købt nyt asus grafik kort v8420deluxe gfoce4 ti 4200
med tv in/out men desvære kan jeg ikke få det til at virke
jeg køre win xp på et msi bundkort model (845e max2-blr ms-6398e) med en p4
2,4ghz

mit problem består i at tv ind og out ikke virker drivern kan simpelhen ikke
detekte tvout outputtet heller ikke monitor to hvis jeg sætter tv vga
monitore til
det normale skærm billed på monitor et billed er helt fint uden problemer

jeg har idag testet grafikortet i et andet msi bundkort der er modellen
ældre men stadig med agp*4 1,5v
der kørte det helt fint og jeg har testet et gf4msi grafik kort i min
maskine også uden problemer

så jeg er nået frem til at det er det den model grafikkort der bare ikke kan
køre i den model motherboard
mit problem er at min forhandler www.shg.dk ikke vil tage nogle af delende
retur da jeg har købt dem
som løsdele de vil gerne teste dem men hvis de ikke fejler noget vel jeg
blive opkrevet værksteds regning for tiden
jeg har sagt at de skal teste dem sammen med det har de nægtegt fordi de er
købt som løsdele og derfor er der
ingen garenti for at de kan køre sammen så mit problem er ikke deres selv om
at det var dem der anbefaledet mig
at købe de netop de to modeller

jeg er ked af at skal rende ud og købe et nyt grafikkort eller motherboard
pga. det de koster jo en del og så bare
have det andet til at lige og flyde på reolen

jeg har prøvet med asus driver 29,40 og 29,80 og Nvida 30.82 40.41
uden held det vil sige at af de 100 gange jeg har genstartet min computer i
de sidste par dage har det virket tre gange

fejlen ses tydligt da tv out billet er hvide streger på sort baggrund og de
gange hvor det har virket er tvout skærmen
fin sort under opstart og så kommer der computer billed på når jeg velger
det

jeg har prøvet med en anden psu det virked en gang det var en af de tre men
næste gang jeg genstartet var det slut igen

er der nogle der har nogle gode råd ?? eller ider jeg er snart desparat

vh. Lars Madsen
download2@mail.dk

Fra : Hans

Dato : 11-09-02 21:57

Lars Madsen skrev:
> [...]
> jeg sætter tv vga monitore til
> det normale skærm billed på monitor et billed er helt fint uden

Har du prøvet at holde resetknappen inde mens du tænder, vente et par
sekunder og så slippe reset.

Bliver driveren så indlæst efter opstart?

mvh, hans

Fra : Lars Madsen

Dato : 11-09-02 22:08

hej hans
det virked desvære ikke
drivern bliver fint indlæst men i nwiev fanbladet kan den ikke dekete andre
skærme end standart monitoren
og derfor kan jeg ikke aktivere tvout

vh. lars madsen
download2@mail.dk

Fra : Stokholm

Dato : 11-09-02 22:24

Hej !

Har du prøvet med TVTool ? Det er det eneste jeg kan bruge med mit Asus på
MSI MB. Men det virker tl gengæld fint.

Mvh

Fra : Hans

Dato : 11-09-02 22:28

Stokholm skrev:
> Hej !
>
> Har du prøvet med TVTool ? Det er det eneste jeg kan bruge med mit
> Asus på MSI MB. Men det virker tl gengæld fint.

Det er ikke der fejlen ligger, da jeg bruger nøjagtig det samme bundkort
sammen med et Asus V8460 deluxe, og jeg har ingen problemer med TV-out
direkte fra Twinview.

mvh, Hans

Fra : Stokholm

Dato : 11-09-02 22:33

Det kan da godt ske det ikke er der fejlen ligger, men hvis han nu kunne få
TV-out ved hjælp af TVToll, var han jo kommet et godt stykke vej, ikk ?

Mvh

Fra : Lars Madsen

Dato : 11-09-02 22:33

har prøvet virker ikke tvtolls kan ikke finde tv chippen
desvære jeg tror det er et hardware problem

Fra : Hans

Dato : 11-09-02 22:25

Lars Madsen skrev:

> det virked desvære ikke
> drivern bliver fint indlæst men i nwiev fanbladet kan den ikke dekete
> andre skærme end standart monitoren
> og derfor kan jeg ikke aktivere tvout

Du er desværre havnet i et gråzonetilfælde, da både bundkort og grafikkort
virker i forbindelse med andet hardware, men ikke sammen.

Hvis du skal redde så meget af din investering som muligt, bør du nok lade
SHG kigge på det. Du kommer måske til at betale den værkstedstime, men
ellers kommer du aldrig videre og så har du for alvor sat penge til, og det
vil rumle fælt i din underbevisthed i et godt stykke tid fremover.

mvh, Hans

Fra : Lars Madsen

Dato : 11-09-02 22:31

hej hans
shg har nægtegt at teste delene sammen
at de ikke virker sammen er ikke deres problem da de er solgt som løsdele

Fra : Hans

Dato : 11-09-02 22:38

Lars Madsen skrev:
> hej hans
> shg har nægtegt at teste delene sammen
> at de ikke virker sammen er ikke deres problem da de er solgt som
> løsdele

Den ville jeg præsentere i juragruppen, da jeg ikke mener at SHG kan tillade
sig at anskue sagen på den måde.

De har trods alt et produktansvar og deres salg er omfattet af de
almindelige garantibestemmelser for salg til private forbrugere.

mvh, hans

Fra : [9000] Søren

Dato : 11-09-02 23:26

> Den ville jeg præsentere i juragruppen, da jeg ikke mener at SHG kan
tillade
> sig at anskue sagen på den måde.

Efter at have fulgt lignende sager mener jeg desværre at de godt kan tillade
sig det.

Hvis det er under 2 uger siden du modtog det (og du bestilte online) kan du
benytte dig af retten til at tilbagelevere et produkt fordi det ikke svarede
til dine forventninger og få pengene retur. Det burde også være muligt at
afsætte enten bundkort eller gfxkort som brugt - og selvfølgelig tabe et par
hundrede på det - og købe et andet mærke med tilsvarende specifikationer.

Ham gutten der havde en ældre udgave af samme bundkort skulle vel ikke være
interesseret i en byttehandel med dit nyere bundkort? Det ville jeg nok
gøre.

Håber der var et enkelt brugbart råd imellem.

Mvh. Søren

Fra : Lars Madsen

Dato : 12-09-02 18:28

hej Søren

> [...]
par
> hundrede på det - og købe et andet mærke med tilsvarende specifikationer.

det er købt i deres butik personligt (man vil jo gerne have det nye legetøj
med hjem med det samme)

> Ham gutten der havde en ældre udgave af samme bundkort skulle vel ikke
være
> interesseret i en byttehandel med dit nyere bundkort? Det ville jeg nok
> gøre.

det var måske en ide vil prøve at snakke med ham om det

> Håber der var et enkelt brugbart råd imellem.

vh. lars
download2@mail.dk

Fra : Hans

Dato : 11-09-02 23:28

Lars Madsen skrev:
> hej hans
> shg har nægtegt at teste delene sammen
> at de ikke virker sammen er ikke deres problem da de er solgt som
> løsdele

Prøv og følg tråden "Kan en fohandler det?" i dk.videnskab.jura, hvor jeg
har omskrevet handlingsforløbet lidt.

mvh, hans

Fra : Søren

Dato : 12-09-02 08:58

"Lars Madsen" <Download2@mail(spam).dk> skrev i en meddelelse news:3d7fab84$0$176$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> næste gang jeg genstartet var det slut igen
>
> er der nogle der har nogle gode råd ?? eller ider jeg er snart desparat

Det kunne være fordi du bruger et resfix program til XP'eren.

TV Support

If you use TV-Out and you find that it is not working with the higher frequencies when you optimize the monitor connected to the
same card, you will need to manually go to the RefreshForce resolution table, find the resolution that matches what you want to use
on the TV, and change it's frequency to 60Hz.

M.v.h Søren

Fra : Lars Madsen

Dato : 12-09-02 18:23

hej Søren

nej desvære jeg har prøvet at instalere win98 for at se om det skulle have
noget med os at gøre men det var det samme

Fra : Bachelor®

Dato : 12-09-02 16:12

> [...]
> blive opkrevet værksteds regning for tiden
> jeg har sagt at de skal teste dem sammen med det har de nægtegt fordi de er

Det er da en gang pladder. Hvis der ikke er nogen forbehold ved
nogen af produkterne mod kompabilitetsproblmer er det da ligegyldig
om det er købt sammen. Begge produkter skal selvfølgelig overholde
de spec. der kræves og kan det så ikke sammen er jeg sikker på SHG
har et problem.
Typisk de netbutikker de pisser på en når man først har købt og betalt.

Fra : Lars Madsen

Dato : 12-09-02 18:36

hej ng Update

Jeg har stadig de samme problemer men nu har jeg skrevet til asus og msi
for at høre hvad de har at sige

vh. lars madsen
Download2@mail.dk