Printer i netværk
Fra : Michael M Nielsen

Dato : 11-09-02 20:08

Jeg har to computere i et netværk sat op med en hub

Den ene computer kører XP og der er en oki4w tilsluttet. Den anden computer
kører win98.

Jeg prøver at installere min oki som en netværksprinter, men der er
problemer. Win98 maskinen siger der mangler en PNP fil. Det samme gør min XP
når jeg prøver at installere win98 drivere som ekstra driver.

Printeren fungerer fint i xp - ingen driver problemer.

Hvordan løser jeg problemet? Hvad gør jeg forkert?

-Michael

Fra : Morten

Dato : 11-09-02 23:09

"Michael M Nielsen" <michaelnielsen2002@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Printeren fungerer fint i xp - ingen driver problemer.
>
> Hvordan løser jeg problemet? Hvad gør jeg forkert?

Hvad sker der hvis du undlader at installere ekstra drivere på xp og
installerer win 98 driverne på win98 maskinen (som om printeren var
tilkoblet den), og tilføjer \\servernavn\printer (erstat maskin-navn og
printer-share med det du bruger) som port til printeren?

Alternativt kan du installere win98 med en HP LaserJet II driver. OKI 4w kan
emulere en HP.

- Morten

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-02 00:29

> Alternativt kan du installere win98 med en HP LaserJet II driver. OKI 4w
kan
> emulere en HP.

Nej det kan den ikke, det er en Windows GDI (Graphics Device Interface)
printer, en *dum* enhed som kun kan modtage grafiske data til udprintning,
al print processing foregår i computeren.

Det du tænker på er nok at der er en software løsning til DOS print, det er
et program der hedder RIP (Raster Image Processor), men det er jo noget helt
andet.

--
Kristian