Min brænder på 16x vil kun brænde med 8x
Fra : ksv

Dato : 11-09-02 19:28

Jeg har en LiteOn 16/10/40 brænder, som kun vil brænde med 8x. Jeg kan
godt vælge både 12x og 16x, men så "fyldes" brænderen ikke hurtigt nok
med data, hvis man kan sige det sådan og risikoen for at brændingen slår
fejl er stor. Jeg har selv installeret brænderen og jeg har forsøgt at
ændre på ide-kablerne, men lige lidt hjælper det. Jeg kører WinXP og
computeren er kun ca. 2 år gammel. Brænderen er ca. 1 år gammel. Og jo
det har virket en gang, men så skiftede jeg til ATA-100 og så startede
problemet. Nu har jeg skiftet tilbage til ATA-66, men problemet er der
stadig!!

http://www.kandu.dk/

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 11-09-02 19:26

ksv skrev bl.a.:

> Jeg har en LiteOn 16/10/40 brænder, som kun vil brænde med 8x.
[snip]

Du er havnet i en forkert gruppe. Prøv hellere i

Kik evt. her http://usenet.dk/ hvis du vil vide mere om usenet, hvor du
sender dine indlæg.

--
Lars

Outlook Express uden OE-QuoteFix? Nej tak!
Hent nyeste version her: http://flash.to/oe-quotefix

Fra : Leony

Dato : 12-09-02 08:49

"Lars Jørgensen" <ikke.mere@spam.tak> skrev i en meddelelse

> Du er havnet i en forkert gruppe. Prøv hellere i

Er der ikke noget med at Kandu ikke har mulighed for alle grupper?
De bliver godt grupperet på Kandu. men ender i en af 3 grupper på Usenet.
Eller har de lavet det om.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 12-09-02 09:26

Leony skrev bl.a.:

> Er der ikke noget med at Kandu ikke har mulighed for alle grupper?
> De bliver godt grupperet på Kandu. men ender i en af 3 grupper på
> Usenet. Eller har de lavet det om.

Aner det ikke... Det var bl.a. derfor jeg også henviste til http://usenet.dk
så "ksv" kunne finde "vejen til en endnu hurtigere løsning"

--
Lars

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 12-09-02 07:37

"ksv" <ksv.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det har virket en gang, men så skiftede jeg til ATA-100 og så startede
> problemet. Nu har jeg skiftet tilbage til ATA-66, men problemet er der

Kører drevet DMA?
Under XP vælg start --> højreklik på denne computer --> vælg egenskaber -->
Fanebladet hardware --> knappen enhedshåndtering --> IDE
ATA/ATAPI-controllere --> Primær IDE-kanal--> avancerede indstillinger.
Her kan du checke tilstanden og evt. ændre den. Sidder din brænder på den
sekundære Ide-controller, så gå ind under sekundær IDE-kanal --> avancerede
indstillinger.

Vælg overførselstilstand til: DMA, hvis den er tilgængelig

Kører dit drev kun PIO, bliver det langsomt som bare f*****.

Mvh

Jesper Nielsen
aka