MS Windows
briani 27239
Brænder virker ikke i XP ?
Fra : A & B Linneberg

Dato : 11-09-02 16:01

Hej
Jeg ved ikke om det er den rigtig N.G.

Min brænder ( yamaha 2100E ) virker ikke sammen med Xp.
Den Køre fint i Windows 2000 og den kørte fint med mit gamle bundkort ECS og
Xp.
Mit nye bundkort er Asus A7V333

Hilsen Brian

Fra : Madsen

Dato : 11-09-02 17:39

A & B Linneberg skrev:

> Min brænder ( yamaha 2100E ) virker ikke sammen med Xp.

Bliver den genkendt som en brænder eller får du en fejlmeddelelse?

Madsen.

Fra : A & B Linneberg

Dato : 11-09-02 19:01

> Bliver den genkendt som en brænder eller får du en fejlmeddelelse?
>
> --
> Med venlig hilsen
> Madsen.

Den bliver genkendt, men xp vil ikke starte op med mindre jeg starter i
fejlsikkert, eller deaktivere brænderen.
driverne har samme navn som i Windows 2000, men der er en ekstra ved navn
imapi.sys, hvis jeg fjerner den køre xp men ikke brænderen.

Hilsen Brian

Fra : Neo.dk

Dato : 11-09-02 18:54

> Min brænder ( yamaha 2100E ) virker ikke sammen med Xp.
> Den Køre fint i Windows 2000 og den kørte fint med mit gamle bundkort ECS
> [...]

Har du installeret aspi drivere ?

Neo

Fra : Snip

Dato : 11-09-02 19:32

Neo.dk wrote:
> [...]

Kig i windows update. Jeg mener at have set en rettelse til XP der bl.a.
skulle løse problemet med visse brændere.

--
Hilsen fra Snip

snip@post8.tele.dk

Fra : A & B Linneberg

Dato : 11-09-02 22:22

> Kig i windows update. Jeg mener at have set en rettelse til XP der bl.a.
> skulle løse problemet med visse brændere.

> [...]
Jeg har lige kørt Windows updates, XP bryder stadig sammen efter at jeg har
installeret brænderen.
Andre forslag ?

Hilsen Brian

Fra : A & B Linneberg

Dato : 11-09-02 22:25

Fra : Jørgen Rubæk

Dato : 12-09-02 01:12

"A & B Linneberg" <a.b.linneberg@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> installeret brænderen.
> Andre forslag ?

Prøv at sætte XPs indbyggede brænderfunktion ud af spil, den
kan nemlig ikke altid enes med andre brænderprogrammer (! Du kan
altid sætte den i gang igen, hvis ikke den er problemet!).

Det gøres ved at vælge "Denne computer", og højreklik på
brænderdrevet, -vælg nu "Egenskaber" så Du får
"Egenskabsdialogboksen", vælg faneblad "Indspilning" og fjern
afkrydsningen ved "Aktiver cd-indspilning på dette drev", -derefter
"OK" for at lukke dialogboksen.

Virker det ikke, så sæt den i gang igen med samme procedure, men
har man en brænder med egen software, er det jo sjældent man har
brug for XP´s primitive brænderprogram.

Jørgen Rubæk
"Et halvt århundrede med kameraet"
http://www.husker-du.dk

Fra : Jørgen Rubæk

Dato : 12-09-02 01:17

"A & B Linneberg" <a.b.linneberg@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har lige kørt Windows updates, XP bryder stadig sammen efter
> [...]

Jeg glemte lige, at Du selvfølgelig allerførst skulle prøve om
Du har den rigtige XP-driver til Din brænder, Den skal Du først
prøve at hente hjem, hvis Du ikke har prøvet det.

Fra : Madsen

Dato : 12-09-02 01:38

Jørgen Rubæk skrev:

> Jeg glemte lige, at Du selvfølgelig allerførst skulle prøve om
> Du har den rigtige XP-driver til Din brænder, Den skal Du først
> prøve at hente hjem, hvis Du ikke har prøvet det.

Jeg har aldrig haft behov for at installere en speciel driver til
hverken cd-drev, dvd-drev eller brændere i Windows. De er bare
blevet fundet når jeg har koblet dem til, men de skal selvfølgelig
genkendes og skal kunne ses inde i enhedshåndtering uden udråbstegn
udfor.

Madsen.

Fra : A & B Linneberg

Dato : 12-09-02 17:37

> [...]
> blevet fundet når jeg har koblet dem til, men de skal selvfølgelig
> genkendes og skal kunne ses inde i enhedshåndtering uden udråbstegn

Jeg har ikke installeret noget brænderprogram.
Hvad angår driver, så har XP kørt fint med min brænder på mit gamle bundkort
ECS.
(nyt Bundkort Asus A7V333, den kører fint i Windows 2000 med mindre jeg
installerer VIA 4 i 1, så opfører den sig som XP )
Driverne i XP og Windows 2000, er ens men der er en imapi.sys i XP som ikke
er i Windows 2000.
Ligger VIA 4 i 1 Driver i XP og hvordan fjerner man dem, hvis det er
tilfældet.

Hilsen Brian

Fra : Madsen

Dato : 12-09-02 17:49

A & B Linneberg skrev:

> Ligger VIA 4 i 1 Driver i XP og hvordan fjerner man dem, hvis det
> er tilfældet.

Der er en indbygget Via 4in1-driver i WinXP og den bliver installeret
hvis der er behov for den. Jeg ved ikke hvordan du fjerner den, men
hvis du gør så er der nok flere ting end cd-brænderen som efterfølgende
ikke virker.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 11-09-02 22:29

A & B Linneberg skrev:

> Andre forslag ?

Er der nogle fejlmeddelelser i logbogen som evt. fortæller hvorfor
den bryder sammen? (Start > Kør: eventvwr.msc)

Madsen.