Obskurt problem med internetforbindelse...
Fra : Flemming C. Lund

Dato : 11-09-02 15:37

Jeg kan ikke helt gennemskue hvor mit problem egentlig ligger, så jeg har
crosspostet til i alt 4 grupper. Håber en af dem er den rigtige

Mit problem er som følger: Hver 24. eller 25. time cutter min computer
forbindelsen til internettet. Dette fænomen har nu stået på i ca. 2 mdr., og
jeg er efterhånden ved at være ret irriteret over der. Jeg er på kabelnet,
og er således på hele døgnet rundt. Min computer står som regel tændt i
døgndrift. Problemet kan umiddelbart løses ved at genstarte computeren, men
efter 24. - 25. timer ryger forbindelsen igen. Jeg har naturligvis taget
kontakt til både dem der udbyder mit kabelnet samt TDC, men ingen af dem var
i stand til at gøre noget. Jeg kan ikke gennemskue hvor problemet ligger.
Det eneste lidt underlige er, at min firewall (McAfee) konstant skriver
"Blocked incoming TCP" og "Blocked outgoing TCP". Dette skriver den under
"Violations" og den skriver beskeden mindst 2-4 gange i minuttet. Dette er
vel et problem?? Jeg aner bare ikke hvad jeg skal gøre for at rette op på
problemet. Jeg har prøvet at scanne efter virus, men der er ikke fundet
nogen. Jeg syntes at have bemærket, at min internetforbindelse, inden der
bliver lukket helt af for forbindelsen, bliver mere og mere sløj, for til
sidst helt at elimenere forbindelsen. Mit system er som følger: Windows XP
Pro, McAfee firewall og viruskontrol samt kabelnet. Håber der er nogen, der
kan hjælpe.

Fra : dudsen

Dato : 11-09-02 16:07

Flemming C. Lund wrote:

> [...]
> elimenere forbindelsen. Mit system er som følger: Windows XP Pro,
> McAfee firewall og viruskontrol samt kabelnet. Håber der er nogen,
fjen alt hvad der hedder firewall's og se om ikke det løser problemet.

--
Daniel Udsen
No man in the world has more courage than the man who can stop after

Fra : Leony

Dato : 12-09-02 10:36

"Flemming C. Lund" <fclund@esenet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
men
> efter 24. - 25. timer ryger forbindelsen igen.

Måske afbrydes forbindelsen til alle computere efter ~24 timers opkobling af
en eller anden grund.
Dette lille script skulle kunne gøre genstart overflødig ved mistet
frobindelse, jeg har dog ikke prøvet det.
ipconfig
ipconfig /release
ipconfig
ipconfig /renew
Indtast det i notepad og gem det på skrivebordet. Ret txt endelsen til bat.
Når du mister forbindelsen trykker du på din batfil. Det er normalt at
skærmen bliver sort et øjeblik.
Du kan så planlægge en opgave der kører scriptet efter behov.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Flemming C. Lund

Dato : 13-09-02 11:17

Tak for det. Jeg har imidlertid installeret ZoneLabs firewallen i stedet
for, og med den kan jeg genopnå min forbindelse uden at genstarte
computeren. Det er jo fedt nok, men den cutter stadig forbindelsen