Problem med at komme ind på anden computer~
Fra : NoName

Dato : 11-09-02 15:17

Hej Gruppe.

Vi har 3 computere herhjemme sat sammen i netværk, hvor alle deler ADSL.
Alting har længe virket fint, men efter jeg har formatteret og
geninstalleret Win XP kan de andre ikke komme ind på min computer. Jeg kan
godt gå ind på deres. Jeg har aktiveret gæstekontoen og delt alt, så jeg kan
ikke forstå hvad der er galt. Når man prøver at komme ind på min kommer
følgende fejlmeddelelse: \\NoName er ikke tilgængelig. Du har muligvis ikke
tilladelse til at bruge denne netværksressource. Kontakt serverens
Administartor for at finde ud af, om du har adgangstilladelse.

Logonfejl: Brugern har ikke fået lov til at anvende den anmodede logontype
på denne computer.

Hvad skal jeg gøre??

MVH. Henrik

Fra : Ditte og Anders Zusc~

Dato : 11-09-02 16:10

"NoName" <no_nameREMOVE@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Administartor for at finde ud af, om du har adgangstilladelse.
>
> Logonfejl: Brugern har ikke fået lov til at anvende den anmodede logontype

Hej
Desværre har jeg ikke løsningen, men præcist samme problem!
Får du en ide eller andet hører jeg også gerne om løsninger!

VH AZ

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 14-09-02 22:35

"NoName" <no_nameREMOVE@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe.

[snip]

> Logonfejl: Brugern har ikke fået lov til at anvende den anmodede
logontype
> på denne computer.
>
> Hvad skal jeg gøre??
>
> MVH. Henrik

Hvis du deler over TCI/IP kan det være en firewall der spærrer.
Check din netværksopsætning en gang til - der må jo være noget du
har glemt efter ny installation ;)

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk/
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.

Fra : Jørgen Thorsgaard

Dato : 16-09-02 18:04

Enkel fildeling skal være slået til under i Denne Computer:
"funktioner->mappeindstillinger->vis.
--
Mvh.
Jørgen

Fra : NoName

Dato : 16-09-02 19:03

Jørgen Thorsgaard skrev:
> Enkel fildeling skal være slået til under i Denne Computer:
> "funktioner->mappeindstillinger->vis.
> --
> Mvh.
> Jørgen

Ja. Det er jeg også kommet frem til

MVH. Henrik

Fra : Ditte og Anders Zusc~

Dato : 16-09-02 19:05

> Enkel fildeling skal være slået til under i Denne Computer:
> "funktioner->mappeindstillinger->vis.
Kan det være fordi jeg har xphome at jeg ikke kan finde den "enkel
fildeling" ?
VH AZ

Fra : NoName

Dato : 16-09-02 19:55

Ditte og Anders Zuschlag skrev:

> [...]
> "funktioner->mappeindstillinger->vis.
> Kan det være fordi jeg har xphome at jeg ikke kan finde den "enkel

Jeg er ikke sikker. Men det skal være under kontrolpanel ->
mappeindstillinger -> vis. Hvis det er der!

MVH. Henrik

Fra : Ditte og Anders Zusc~

Dato : 16-09-02 19:58

> Jeg er ikke sikker. Men det skal være under kontrolpanel ->
> mappeindstillinger -> vis. Hvis det er der!

Ja sådan en har jeg i hvertfald ikke!
Jeg har en "vis enkelt mappeindstilling"
vh AZ

Fra : NoName

Dato : 16-09-02 20:10

Ditte og Anders Zuschlag skrev:
> Ja sådan en har jeg i hvertfald ikke!
> Jeg har en "vis enkelt mappeindstilling"
> vh AZ

Så prøv at slå det til og se om ikke det virker, ellers har jeg desværre
ingen anelse om, hvad du kan gøre.

MVH. Henrik