Havørred
Fra : johan frølund

Dato : 21-02-01 19:37

Kan vi ikke få lidt at vide om havørredfangsterne rundt omkring ? Jeg
vader naivt rundt og fryser benene af ved de danske kyster, men det
føles temmeligt stille, selvom jeg fisker både langsomt og dybt....

Mads Thomsen

Fra : Martin Nystrup Rasmu~

Dato : 21-02-01 21:25

"johan frølund" <johan.f@ci.kk.dk> wrote in message
> Kan vi ikke få lidt at vide om havørredfangsterne rundt omkring ? Jeg
> vader naivt rundt og fryser benene af ved de danske kyster, men det
> føles temmeligt stille, selvom jeg fisker både langsomt og dybt....

Tja, det er jo stadigvæk vinter - ikke kun os mennesker er påvirket af det.
;) Man skal være heldig at finde ørrederne i denne tid, så du må væbne dig
med tålmodighed. Jeg har selv haft 4 nulture i træk, uden dog at det har
slået mig ud. Sidste lørdag var jeg på et mindre selvstudie (tang for øje)
til en fynsk kyststrækning - jeg fik dog også fisket en del. Faktisk
startede jeg mit fiskeri med at vade direkte ud i en 60-70 cm.-stor
nedgænger. Men det blev også ved det. Hvad fisker du med? Spin eller flue?
Måske begge dele?

Martin N. Rasmussen (=> http://home.worldonline.dk/~Netfisk/)
Netikette? Find forklaringen på http://www.usenet.dk/netikette/
Besøg Jagt & Fiskerimagasinet, Aasvej 87 - Vildsund
7700 Thisted, Tlf. 97 93 13 25

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 22-02-01 01:32

"johan frølund" <johan.f@ci.kk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Hej,

Det var ikke planen at annoncerer min nye hjemmeside endnu, men nu kan jeg
slå to fluer med et smæk.
Jeg har i længere tid syslet med en hjemmeside om fiskeri, og nu er den
næsten klar. Der er faktisk allerede en artikel, der fortæller en smule om
havørredfiskeriet i Mariager Fjord. Så prøv at smutte ind på
www.spyfluen.dk - der er ikke så meget kød på endnu, men det kan du selv
være med til at ændre. Vi har selv gang i en artikel om fødeemner i åen.

Mvh
Tonni Aagesen

--
www.spyfluen.dk - Om lystfiskeri af lystfiskere,
skriv dit eget indlæg on-line.

Fra : Jens Glastrup

Dato : 22-02-01 13:29

Har da været et par ture ved Hornbæk i Nordsjælland, dejligt vejr, ingen
fisk. Det galdt også de andre jeg mødte.
Jens