Batteritid mm. på Inspiron 2650
Fra : Rune Manscher

Dato : 11-09-02 08:47

Jeg sidder og lurer lidt på at købe en bærbar, og har ved at læse tilbage i
gruppen overbevist mig selv om at springe de lidt billige mærker (Hi-grade,
Vega etc) over, og lægge lidt flere penge hos fx. Dell. I øvrigt synes jeg
det ser ud til, at man virkelig får noget for pengene hos Dell med fx. en
Inspiron 2650, kan en sådan krabat anbefales, støjer den ?

Og så lige til et spørgsmål om batteritid. Så vidt jeg kan se, er de fleste
producenter enige om, at batteritiden på deres maskiner er 2-3 timer. Er det
'acceptabelt', holder det i praksis, og er der nogen der har længere
batteritid, eller er det standarden ?

På fohånd tak,

*Rune

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 11-09-02 09:21

"Rune Manscher" <manscher@hotmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> timer. Er det 'acceptabelt', holder det i praksis, og er der nogen der
> har længere batteritid, eller er det standarden ?

Std. ved LION batteri.

Tror min kan køre 2½ time ved std. brug (afspil af DVD konstant) måske lige
snige sig op på 3 timer, hvis jeg bare taster på den en gang imellem.

Det som gør forskellen er brugen af CPU, GPU, HDD, DVD/CD/CD-RW, hvor meget
kontrast skærmen skal vise, hastigheden af CPU'en (Hvis den kan Intel
SpeedStep) om blæserne skal rotere grundet varme.

Konklusion: de 2-3 timer passer med realiteten, +/- ½-1 time :)

--
Bjarke Andersen

Fra : Sand

Dato : 11-09-02 16:35

Det tyske blad CHIP (www.chip.de) Har en stortest af bærbare i det
nyeste nummer mener jeg. De har bl.a. også testet batteritid.

Fra : Rune Manscher

Dato : 11-09-02 18:10

"Rune Manscher" <manscher@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> det ser ud til, at man virkelig får noget for pengene hos Dell med fx. en
> Inspiron 2650, kan en sådan krabat anbefales, støjer den ?

Tak for svarene om batteritid, men er der nogen der har nogen gode/dårlige
erfaringer med Inspiron 2650 ?

*Rune