Delphi og NT-account info
Fra : Morten Nielsen

Dato : 11-09-02 08:17

Hej gruppe

Jeg skal udtrække informationer om "hvem" man er logget på som, samt hvilke
grupper man er medlem af.

Er der nogle standard funktioner til dette i delphi ? Jeg kommer fra Visual
Basic, men vil gerne over i delphi-mode :)

Håber på hjælp

Mvh.
Morten Nielsen

Fra : Pedah!

Dato : 11-09-02 11:28

Hej Morten,

der er ingen "standard" funktioner i Delphi til det formål men man kan
installere nogle udemærkede units, som også indeholder en MASSE andre
NT-kald. Du kan finde dem - samt eksempler på: http://www.gideonvos.com

mvh.

Peter
-----------------------------------

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 11-09-02 12:12

hej der.....

go ide ...altsaa med delphi......*S*

men....delphi kan ikke direkte saadan noget....du blir nød til at sysle lidt
med winAPI kald.....

/finn

Fra : Morten Nielsen

Dato : 11-09-02 14:33

Finn Bindeballe skrev...
> go ide ...altsaa med delphi......*S*
>
> men....delphi kan ikke direkte saadan noget....du blir nød til at sysle
lidt
> med winAPI kald.....

Kender du nogle gode sites at finde eksempler på dette på ?

Morten

Fra : Pedah!

Dato : 11-09-02 14:52

JA! LÆS OVENFOR!... Jeg har lavet et post...

Fra : Morten Nielsen

Dato : 14-09-02 11:00

Hejsa,

Har kigget på sitet, men kunne ikke finde nogle funktioner til at returnere
grupper. Det går fint med brugernavn.
Kender du til funktionerne her ? I så fald, hvilken af dem kan returnere
grupperne ?

Mange hilsner

Fra : Pedah!

Dato : 15-09-02 17:27

Hej Morten,

du kan bare sende "ejeren", Gideon, en mail og spørge ham - han er en flink
fyr til at hjælpe.

Fra : Finn Bindeballe

Dato : 11-09-02 14:56

hej igen......

nøøøø.....jeg villle nok starte med google, og søge i 'groups' søge or ville
være 'delphi user info nt service api'....kun fantasien sætter grænser.....

kom lige i tanke om en fyr der har lavet noget jeg har brugt en gang.....
http://www.aldyn.ru/products/index.html
han har saavidt jeg husker noget med userinfo.......

/finn