identificere netkort på win xp
Fra : Peter Posselt Vester~

Dato : 10-09-02 23:05

Hejsa
Jeg købte for længe siden et 10/100 mbit pcmcia netkort. Det er vel hvad
man kan kalde et bambus-kort da der ingen fabrikat eller fcc no er på
overhovedet. Der fulgte drivere til 98, 2000, etc med men ikke til win
xp, så nu hvor jeg går over til xp har jeg problemer. xp kan ikke
genkende det, 2000 driveren får xp til at fryse og jeg kan ikke finde
producent-navn i nogen af .inf eller readme filerne.
Nogen der har et forslag til hvad jeg kan gøre for at komme videre?
På forhånd tak
mvh. Peter
PS: I 'found new hardware'-vinduet står der PCMCIA-FAST_ETHERNET_CARD

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-09-02 08:33

"Peter Posselt Vestergaard" <posselt@brics.dk> wrote in message
> PS: I 'found new hardware'-vinduet står der PCMCIA-FAST_ETHERNET_CARD

Du fortæller jo ikke meget om hvad kortet hedder, bambus eller ej...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 11-09-02 08:40

Hej,

> [...]
> ikke genkende det, 2000 driveren får xp til at fryse og jeg kan ikke
> finde producent-navn i nogen af .inf eller readme filerne.

Jeg havde lignende problemer, da jeg installerede XP på min bærbare
forleden. XP opdagede fint, at der var ny hardware, men kunne ikke
finde nogen drivere og dem, der fulgte med kortet, kunne ikke
bruges. Heldigvis stod producent-navnet på kortet, så jeg
kunne checke deres hjemmeside. Ifølge den skulle man bruge de
drivere, der følger med XP. Det var bare ikke så nemt, når
XP ikke kunne finde dem.

Da netkortet er NE2000 kompatibelt var næste skridt at prøve
at installere det med XP's standarddriver til NE2000. Undervejs
kom der grimme advarsler om, at det muligvis ikke ville fungere,
men det gjorde det og det har kørt perfekt siden.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>