Mulig epilepsi
Fra : Bobo

Dato : 10-09-02 22:25

Hej Gruppe....
jeg har lige været hos min læge fordi jeg ind i mellem får en stærk
hovdepine (Føles som en der stikker en kniv i hovedet på 3 gange) hvor efte
jg bliver svimmel, for så at blive disorienteret.
det er noget der pludseligt er opstået og jeg må ærlig indrømme at epilepsi
altid har skræmt mig.....
er der nogen der har prøvet noget tilsvarende og fået en anden dianose....
jeg er henvist til en special-læge i neurologiske sygdomme.....Men er så
forvirret lige nu *SUK*....Hjælp:
Knuz Bobo (Jinnie)

Fra : Mari

Dato : 12-09-02 20:22

"Bobo" <bobo@alf-bobo.dk> skrev i en meddelelse
> det er noget der pludseligt er opstået og jeg må ærlig indrømme at
epilepsi
> altid har skræmt mig.....

Kære Jinnie!

Hvis neurologen også synes det lyder som epilepsi, så vil du
få lavet en undersøgelse, som viser de karakteristiske
"mønstre", som hjernens elektriske impulser viser - ved epilepsi.

Sideordnet med undersøgelsen er din beskrivelse af hændelsesforløb
før-under-efter et anfald meget vigtige informationer, til underbygning
og beskrivelse af anfaldstypen. (også selvom det ikke er epilepsi)

Mange, der ikke kender nærmere til epilepsi, er skræmte over at
opleve et anfald. Men du skal vide at der ikke er lighedstegn mellem
epilepsi og kramper. Langt de fleste epilepsi-lidende (man kalder det
IKKE epileptiker mere) mærker aldrig deres epilepsi, når de får
en medicin der passer til deres form for epilepsi.

Jeg har en veninde, som fik sine anfald i fobindelse med klimakteriet
hvis du er i samme alder er det måske en overvejelse værd at se
på dit evt. behov for hormonalt tilskud.
Hendes epilepsi faldt helt til ro - blot med dette tilskud.

Mh