Optegning af huse. Hvilket prog.?
Fra : Signman

Dato : 10-09-02 21:44

Hejsa.

Jeg skal igang med at ombygge mit hus (indvendigt). Og søger derfor et lille
let program, til rumindeling af huset. Det skal helst være et som er lavet
til formålet og ville være fedt hvis det også var i 3D.

Er der nogen der kender sådan et program. ? evt freeware..?

Med venlig hilsen

Jens B.

Fra : Meanmachine

Dato : 10-09-02 23:20

Archicad er godt til dette formål, men det er dog ikke freeware.

Fra : P.C.

Dato : 11-09-02 07:00

Hi
IntelliCAD kan du downloade i en rimelig god freeware version og den er vel
nærmest 2.5 D , samtidigt er den en AutoCAD klon og det er jo meget praktisk
fordi lærer du at bruge IntelliCAD kan du også bruge AutoCAD
http://www.cadopia.com/

Nice talking to you
P.C.

Fra : Signman

Dato : 11-09-02 18:18

Hej igen !

Jeg har sikkert ikke præciseret det godt nok i første indlæg. Det jeg er ude
efter, er et program der er lavet til formålet. Det skal være meget simpelt
at bruge. Jeg er ikke så stærk i CAD programmer. Så det skal være meget
enkelt at bruge.
Jeg mener at jeg engang har set programmet men kan ikke huske hvad det
hedder. Men mener at det var noget med "Home ??????"
Tjae, mere kan jeg ikke huske. Jeg har været forskellige steder på nettet
for at søge efter det, men kan ikke finde det.
Er der nogen der kender dette program eller ved hvor man kan søge efter
sådan et program. Og helst i en freeware version...

Mvh

Jens B.

Fra : Stoffer

Dato : 11-09-02 21:03

Hej du.

Hvis du ønkser at kikke nærmere på en eller to forrygende tegne programmer,
skal du nok kikke efter Architectural desktop eller Autodesk Revit, ingen af
programmerne er freeware, men du kan downloade en version af Revit for test,
du kan dog ikke gemme tegninger eller udskrive.

www.revit.com
www.autodesk.com

mvh

Stoffer

Fra : Henry

Dato : 14-09-02 22:03

> [...]
> Jeg mener at jeg engang har set programmet men kan ikke huske hvad det
> hedder. Men mener at det var noget med "Home ??????"´

Der er et her der passer til din beskrivelse 3D HOME ARCHITECT
http://www.max-info.com/catalog/artectb.html

De skriver

Wheather you're a day dreamer or a serious do-it-yourselfer, you'll love
designing and remodeling with Broderbund's 3D Home Architect.
It's so easy and intuitive, even a beginner will be up and running in
minutes. And the results will be spectacular!
Start from scratch, or modify one of the 350 professionally designed
floorplans. It's easy to place windows, doors, counters, and furnishings...
even custom stairs, where you want them to be! You'll see your plans develop
before your eyes in realistic 3D, down to the last detail.

så hvis man skal tro lidt på det skulle det jo være nemt, men mulighederne
er jo nok uden tvivl også derefter, men måske kan den det du efterspørger.

MVh
Henry

--
When his life was ruined, his family killed, his farm destroyed,
Job knelt down on the ground and yelled up to the heavens,