Hjælp til tekstlæsning
Fra : Jesper Holgersen

Dato : 10-09-02 19:57

Hej alle,

Er der nogen der kan komme med forslag til de sidste ord som jeg mangler at
læse ved en vielse fra Estvad sogn i 1793? Så vidt jeg læser det står der:

d. ? May havde Thomas Lauridsen Trolovelse med Enkekone af Lundheede Maren
Knudsdatter og den 21 may blev de celbreret med __ __ bryllups Fæst __ i
Estvad __.

Hvad er de fire ord der mangler (og har jeg ellers i øvrigt læst rigtigt?).
Se indlæg "Vielse, Estvad 1793" i binær-gruppen...

- Jesper (http://home1.stofanet.dk/jeho)

Fra : Anders B. Christophe~

Dato : 10-09-02 21:44

Jesper Holgersen skrev i meddelelsen
<3d7e40bc$0$632$ba624c82@nntp03.dk.telia.net>...

> [...]
>Estvad __.
>
>Hvad er de fire ord der mangler (og har jeg ellers i øvrigt læst rigtigt?).

Jeg mener, du har læst rigtigt og de fire ord er:
deres herstedlige, her, Kirke

Med venlig hilsen
Anders B. Christophersen

Fra : Arne Feldborg

Dato : 11-09-02 00:21

"Anders B. Christophersen" <abc@frederiksberg.mail.telia.com> skrev Tue,
10 Sep 2002 22:44:01 +0200

>Jeg mener, du har læst rigtigt og de fire ord er:
>deres herstedlige, her, Kirke

Og så står der iøvrigt "blev det celbreret med"

--
mvh, A:\Feldborg

Fra : Jesper Holgersen

Dato : 11-09-02 16:44

Ja, når du skriver det kan jeg også læse det. Men "herstedlige" er dog et
mærkeligt ord. Der står vel egnetligt ikke meget andet end at de blev
trolovet en gang i maj (før d. 21.) og senere gift i Estvad kirke den 21.?
Har jeg forstået det korrekt? Jeg troede det var noget med hvor de havde
holdt deres bryllupsfest, en meget sjov detalje at have med i samlingen...

- Jesper (http://home1.stofanet.dk/jeho)

"Anders B. Christophersen" <abc@frederiksberg.mail.telia.com> wrote in
message news:3d7e599c$0$22872$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...