RAM-fnidder
Fra : Kenneth Engelshardt

Dato : 10-09-02 20:04

Hej
jeg har et 1.st motherboard med en 500 Mhz celeron processor og 2* 64 mbyte
sdr-ram 100 Mhz.
win 98.
Da maskinen efterhånden var blevet lidt langsom har jeg købt 256 mbyte ram
og udskiftet dem med de gamle. Nu er problemet at maskinen ikke registrere
at der er kommet 256 mbyte i. Der står stadig 128 ved opstart og i
systemegenskaber og maskinen er ikke blevet hurtigere. I følge manualen til
motherboardet skal man bruge samme størrelse DIMM i alle sokler, hvorfor den
opridelige ram er fjernet.
Hvad her jeg gjort galt ?

Med venlig hilsen

Kenneth Engelshardt

Fra : Kimmiboy

Dato : 10-09-02 20:14

"Kenneth Engelshardt" <cybersuite@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
til
> motherboardet skal man bruge samme størrelse DIMM i alle sokler, hvorfor

Er du sikker på at dit bundkort understøtter moduler på 256 ?

Mvh Kimmiboy

Fra : Kenneth Engelshardt

Dato : 10-09-02 21:07

Hej Kimmieboy

> Er du sikker på at dit bundkort understøtter moduler på 256 ?
>

> Mvh Kimmiboy

Ja det skulle det meget gerne, der står godt nok at denne RAM-størrelse
ikke var tilgænglig ved tidspunktet for trykningen og derfor ikke er testet.
Mener du at fejlen kan ligge der ?

Kenneth

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 11-09-02 00:40

Kenneth Engelshardt wrote:
> [...]
> motherboardet skal man bruge samme størrelse DIMM i alle sokler, hvorfor den

Hvordan ser modulet ud, er der chips på begge sider eller kun på den ene?

Fra : Kenneth Engelshardt

Dato : 11-09-02 16:05

Hej

> Hvordan ser modulet ud, er der chips på begge sider eller kun på den ene?

Der er kun chips på den ene side.
Jeg har i dag været hos forhandleren, han mener osse at bundkortet ikke ikke
rigtigt vil med 256 så jeg prøver med 2* 128 i morgen.

Kenneth

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 11-09-02 16:27

Kenneth Engelshardt wrote:

> Der er kun chips på den ene side.
> Jeg har i dag været hos forhandleren, han mener osse at bundkortet ikke ikke
> rigtigt vil med 256 så jeg prøver med 2* 128 i morgen.

Hvis det er et BX-chipset, så er det klart at det ikke virker.
Det understøtter kun dobbeltsidede moduler på 256 MB, ikke enkeltsidede.
Find en at bytte med, hvis du kan.