Billig printer der er billig i drift?
Fra : Ukendt

Dato : 10-09-02 18:12

Hvilken printer er samtidig billig i anskaffelse (under 1000kr) og i
drift? Der stilles ikke særligt høje krav, den skal bare kunne
udskrive i farver. Man kan sikkert købe billige patroner på nettet men
det kunne også være rart hvis de havde nogen i fx Bilka, så man slap
for porto.

Mvh
Johannes Clausen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-09-02 19:49

On Tue, 10 Sep 2002 19:12:12 +0200,
Johannes Clausen <> wrote:
> [...]
> udskrive i farver. Man kan sikkert købe billige patroner på nettet men
> det kunne også være rart hvis de havde nogen i fx Bilka, så man slap

Seperate blæktanke er godt. Har selv Canon S600. Ny farve = 85 kr,
og de holder længe. Har fået advarsel om gul, så den skal snart skiftes.

Jeg vil anbefale en næsten tilsvarende printer, som dog kan skrive
helt ud til kant, nemlig Canon S520 som er nyrere. Koster < 1500 kr.
Har både USB og printerportsupport. De små har kun USB.

Tonerpris: Sort: 110 kr, farve: 85 kr/ per farve.
Holder: 420 sider med 5% dækning = 26 øre/side
Farverne: 320-390 sider med 5% dækning = 73 øre/side

Men man smider ikke farverester væk. Har regnet 3x85 kr
som farvepris, og 350 sider.

S300 har også gode anmeldelser, pris ca. 850 kr.
Eller den endnu billigere S200.
Tonerpris: 65 kr/sort, 124 kr/farve.
Holder til ca. 125 sider med 5% dækning (sort) = 52 øre/side
og 125 sider med 5% af hver farve = 99 øre/side.

Så for hver side sparer du ca. 25 øre, så det er 125 kr
for hver pakke papir a 5 stk hvis du køber den dyrere printer.

Og hvis du printer A4 farvefotos, så dækker du vel 80%
af en side eller mere. 80%/5% = 16 siders forbrug af farve,
dvs A4 farve koster kr 11,68 mod 15.87. Altså mere end 4
kroner i forskel. 20x30 fremkaldt hos Japan Photo koster
eksempelvis 15 kr uden startgebyr.

Fra : Leony

Dato : 11-09-02 08:16

<Johannes Clausen> skrev i en meddelelse

> [...]
> udskrive i farver. Man kan sikkert købe billige patroner på nettet men
> det kunne også være rart hvis de havde nogen i fx Bilka, så man slap

Billige printere er som regel dyre i drift.
Tit kan det betale sig at købe en dyr printer. Du sparer blæk og får bedre
print, men det er selvfølgelig op til dig selv.
Separate blæktanke som Povl foreslår, synes jeg også er en god ide og Canon
laver ikke dårlige printere.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-09-02 08:41

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message
> Separate blæktanke som Povl foreslår, synes jeg også er en god ide og
Canon
> laver ikke dårlige printere.

Det er i så fald noget ganske nyt. Jeg har aldrig set andet end noget
elendigt plastskrammel fra Canon.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 13-09-02 16:45

On Fri, 13 Sep 2002 09:41:00 +0200,
Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote:
> "Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message
> Canon
>
> Det er i så fald noget ganske nyt. Jeg har aldrig set andet end noget
> elendigt plastskrammel fra Canon.

Det er plastic, men det er alle billige printere. Men Canon regnes
for over en 3 årig levetid for at være de billigste. Dette indregner
anskaffelse og driftsomkostninger for en blækprinter.

Min Canon virker bedre end min HP 812C

Fra : Lyrik

Dato : 11-09-02 21:10

<Johannes Clausen> wrote in message
> [...]
> udskrive i farver. Man kan sikkert købe billige patroner på nettet men
> det kunne også være rart hvis de havde nogen i fx Bilka, så man slap

Canon s300 flot print, billig i drift.

Hilsen
Jens