[D6] ? Exception i konsol-applikationer
Fra : Vagn Kristensen

Dato : 10-09-02 17:24

Hejsa.

Hvis jeg raiser en exception,

try
except
raise Exception.Create('blah!');
end;

fra en konsol-applikation, så får jeg bare en "volapyk"-fejl om er der
er sket noget slemt og hvilken adresse i hukommelsen det er sket på.

Jeg formoder at det er fordi ovenstående forsøger at vise et vindue
hvori der står 'blah', men idet der er tale om en konsol-applikation så
fejler den.

Så pt. gør jeg følgende:

try
except
WriteLn('blah');
Halt(1);
end;

Men det holder jo ikke helt, idet jeg her ikke kaster min egen
exception. Så er der nogen der har nogle gode råd omkring ovenstående?

På forhånd tak.

Fra : René Jensen

Dato : 10-09-02 21:54

Vagn Kristensen wrote:
> [...]
>
> fra en konsol-applikation, så får jeg bare en "volapyk"-fejl om er der
> er sket noget slemt og hvilken adresse i hukommelsen det er sket på.

Jeg mener at du skal indkludere en unit for at kunne håndtere standard
Windows exceptions, såsom EDivisionZero eller hvad de nu allesammen hedder.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen