Erfaringer med vadestokke?
Fra : Fritz Kjær Petersen

Dato : 10-09-02 15:54

Hej

Jeg har netop været en tur i Norge og fiske laks for første gang og blev lidt overasket over den kraft der var i elven nogen steder. I den forbindelse vil jeg høre om der er nogen her i gruppen, der evt. kan anbefale nogle producenter af vadestokke?

Knæk og bræk

Fra : Kent Lodberg

Dato : 12-09-02 09:53

Hej

Jeg har gode erfaringger med Visions vadestok. den har holdt godt til mit fiskeri på kysten og 2
uger i Sverige...

den er i hvertigfald en god anbefaling.

Knæk og Bræk

Fra : Henrik Lohse

Dato : 13-09-02 00:05

"Kent Lodberg" <farmerboykent@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hej
>
> Jeg har gode erfaringger med Visions vadestok. den har holdt godt til mit
> [...]

Jeg har en Snowbee teleskop stav som er rimelig stabil og kan fåes til
omkring 200 kr.

Mvh
Henrik

Fra : person

Dato : 12-09-02 21:08

"Fritz Kjær Petersen" <fkp@audi.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
forbindelse vil jeg høre om der er nogen her i gruppen, der evt. kan
anbefale nogle producenter af vadestokke?

Det er ikke lykkedes for mig at finde en vadestok som kan opfylde mine krav
til holdbarhed, og de "smarte som kan deles og holdes sammen af en elastik
må jeg på det kraftigste advare mod. Enten står man med 4-5 stykker rør som
dasker rundt i strømmen eller de er for korte.
Det bedste du kan gøre er at lave en vadestok selv. Køb en stykke alurør med
tykke vægge evt. damprør, det skal kunne holde til at du støtter hele din
vægt mod det uden at det bøjer sammen., som du skærer af i en længde så du
har armen vandret når du har fat i handtaget, herefter fylder du tilpas
mange hagl i røret til at stokken bliver på bunden i den stærkeste strøm du
forventer at vade i, herefter monterer du et cykelhandtag eller lignendeog
endedup, som kan være fra en stok eller krykke. endeduppen er det en god ide
at fastgøre med en eller to skruer evt 2-komponent lim, det duer jo ikke at
den bliver nede mellem elvens sten.
Skit fiske
Per

Fra : Rasmus Hayseed

Dato : 12-09-02 21:51

"person" <person@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Det bedste du kan gøre er at lave en vadestok selv. Køb en stykke alurør
med
> tykke vægge evt. damprør,

En langrends-skitav kan nemt laves om til en vadestok - den er stærk og kan
erhverves billigt på loppemarkeder, osv.

Fra : person

Dato : 14-09-02 14:03

Snip

> En langrends-skitav kan nemt laves om til en vadestok - den er stærk og
kan
> erhverves billigt på loppemarkeder, osv.
>
> sk.........go' ide, det må jeg have lavet til lidt mindre krævende
vadning, for den er jo ikke så tung
Mvh Per