Problemer med Form
Fra : Frode Nordbo

Dato : 10-09-02 16:33

Hei nyhedsgruppe.
Jeg har laget en tekstboks hvor brukeren av min side kan skrive
inn en "string",variabel etc.
Denne verdien f.eks et Navn=Frode tar jeg me meg over til en ny
side ved hjelp av :
Navn=request.form("Navnet pa textboks")
Fungerer utmerket.
Videre bli denne verdi lagt i en database tabell.
Hvis brukeren gar igjennom hele programmet fungerer alt fint.
Problemet er hvis brukeren plutselig bestemmer seg for at endre
verdien og klikker seg tilbage i programmet.Han forandrer
verdien,men min form oppfatter ikke dette.Den bruker fortsatt den
forste verdi=Frode
Hvordan kan jeg oppdatere en tekstboks i en form.Slik at nar jeg
klikker meg videret i programmet er det alltid den nyeste verdi
jeg/formen tar med seg???

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin_P

Dato : 11-09-02 06:40

On Tue, 10 Sep 2002 15:32:36 +0000 (UTC), Frode Nordbo
<frodenordbo@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Hvordan kan jeg oppdatere en tekstboks i en form.Slik at nar jeg
>klikker meg videret i programmet er det alltid den nyeste verdi

Hmm..gad vide om det kan hjælpe at sætte
<%
response.expires= 0
%>
på siden med formen?
Jeg ved det ikke, men det er som om siden bliver cachet og den sender
den "gamle" side afsted?

Martin_P

Fra : Steen Ulrick Madsen

Dato : 11-09-02 07:53

<snip>
Jeg venter altid med at skrive til basen indtil brugeren har fået en side op
med de indtastede værdier til godkendelse.
Når der her trykkes på OK - gemmes værdierne først.
Ved klik på tilbage må asp siden hentes på ny ved enten(expires = 0) eller
nocache - og der kan hentes fra en cookie, at brugeren er registreret, og så
kan der evt komme en side frem med:
"Du har lige registret - ønsker du at ændre noget af det indtastede
.....o.s.v"

Mvh Steen

Fra : Frode Nordbo

Dato : 11-09-02 08:05

Takker meget for svarene.
Men jeg fant svar pa problemet.
Problemet la ikke i formen ,
det var min sql setning der va feil.
Den selectet kun den forste rekke,(det var derfor jeg trodde den ikke ble
oppdatert)
Sa losningen var selvsagt a lage en "order by kolonne Desc" slik at jeg bare
hentet siste rekke.
Takker igjen meget for svarene
mvh
frode