Landkort - Sdr. Jylland
Fra : Brian Lund

Dato : 10-09-02 15:36

Hej, er der nogen der kender en URL eller nogen der måske har gamle landkort
som de vil scanne? Helst i meget nært størrelses forhold, jeg er
interreseret i landkort fra vojens egnen! :)

Fra : Jean Seeberg

Dato : 10-09-02 16:59

Hej Brian.
Jeg går ud fra at du kender:
http://www.dhm.lm.se/prototype/dan/dhmmaindk.htm
som tidl. er blevet nævnt her på NG.
Nåh nej, ved nærmere eftersyn, kan jeg se at de ikke har Vojens området med.
Jeg har et fra 1920, godt nok ikke i detaljer, men alligevel. som jeg har
sendt til dig privat.
Hilsen Jean

Hilsen Jean

Fra : Jean Seeberg

Dato : 10-09-02 17:03

Hej Brian.
Jeg kan nu se at du ikke har fået min mail da den ikke kan afleveres på
nedenævnte mail ads. : vult2@hotmail.com
kan du ikke modtage vedhæftede filer med JPG billede ?

Fra : Bjarne Damsgaard

Dato : 12-09-02 21:16

> [...]
landkort
> som de vil scanne? Helst i meget nært størrelses forhold, jeg er
> interreseret i landkort fra vojens egnen! :)

Prøv Kort- og Matrikelstyrelsens side www.kms.dk, og kig under:

Mest til fritid / Danmark før og nu, tryk så på "Danmark før og nu"

mvh Bjarne

Fra : Bodil Madsen

Dato : 13-09-02 06:33

Kort- og Matrikelarkivet har ingen kort fra Sønderjylland. Det har Det Kgl.
Bibliotek, hvor jeg har købt kopier af nogle fra Als. De er meget store, så
de er ikke lige til at scanne.
Bodil Madsen

Fra : Mogens Laursen

Dato : 14-09-02 08:51

KMS har tidligere, og gør vel stadig, solgt kort over slesvigs fastland og
Holsten i 1:120.000 optegnet i perioden mellem de to Slesvigske krige.
Serierne består af hhv 6 og 8 kortblade.

Mogens Laursen