5 uger gl killing vil ikke spise selv :-(
Fra : Louise Viborg

Dato : 10-09-02 16:17

Hej alle!
En af vores killinger vil ikke spise deres opblødte mad fra tallerknen.
Hun nægter simpelthen, indtil jeg tar hende og fodrer hende med en
teske, så guffer hun i sig. Jeg er lidt bekymret for følgerne, for hun
kan vel hurtigt blive vænnet til at spise af ske. Jeg har set hende
spise tørfoder fra madskålen, og en enkelt gang har jeg fået hende til
at spise det opblødte ved at lokke hende ned til det ved hjælp af teskeen.
Hun er meget lille. I søndags, på deres 5 ugers dag, vejede hun 372 g.
og hun havde problemer med at tage på de første dage efter fødslen, hvor
hun heller ikke ville spise, men det hjalp da jeg fik hende igang ved at
fodre hende med engangssprøjte.

Hvad gør man for at få hende til at spise selv?

Hun er frisk og energisk, og tumler rundt og slås med sine søskende osv,
så hun er ikke svag på nogen måde.

Venlig hilsen
Louise Viborg
Shuno Zahra's norske skovkatte
www.shunozahra.dk - Hunkilling til salg

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 10-09-02 16:58

hejsa Louise

Er det alt med hun ikke vil have??
Hvad med dyrlægens dåsemad, det plejer at være til at lokke i killinger.
Ja hun så jo sund fin og meget rask ud da jeg så hende for to dagesiden.
Fræk og med et flot udtryk i hovedet.

Hilsen Sanne
http://www.silver-heart.dk

Fra : hans hansen

Dato : 10-09-02 17:08

Vi købte lidt killinge vådfoder hos dyrlægen samt blandede noget
modermælkserstatning i. Det var noget hun kunne lide. Hun var nemlig også
meget lille. Og efterhånden begyndte hun at spise selv. Hun var omkring de 6
uger da hun begyndte. Dyrlægen sagde at der tit var sådanne nogle killinger
der bare nægter selv at spise :)

Mvh. Stella & Uffe

Aloe Vera

www.enghavegaards.dk

Fra : Louise Viborg

Dato : 10-09-02 17:28

Hej Sanne!
Hun vil gerne have det de får (torskerogn blandet med KMR-mælk). Hun vil
bare kun spise det hvis jeg holder hende og giver hende det på en teske.
Så ryger det hurtigt ned. Jeg sætte hende ned sammen med de andre, og de
andre begynder at spise, og så går hun bare, men hvis jeg så tar hende
og gir hende det med teske, så spiser hun.

Knus fra Louise

Fra : Nina El Falaki

Dato : 10-09-02 19:38

Jeg fik en gang det råd af en gammel garvet skovkatteopdrætter (er holdt op
nu) at man tager en lille kugle tatar - det må ikke være den hakkede, det
SKAL være den skrabede - denne kugle sætter man op i ganen på killingen, som
så er nødt til at spise det. (bruger du hakket tater vil det ikke hænge fast
i ganen, og killingen kan spytte det ud)

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Birgitte

Dato : 11-09-02 00:37

Hej Louise
Jeg ville prøve at sætte et par skåle i stedet for blot 1 skål, nogle
killinger ynder at spise alene.
Lad hende dog spise tørkost og drikke vand eller KMR mælk af skål, nu hvor
de også har tænder er det faktisk kun godt, at de spiser tørkost.
RC har den nye Baby foder den er nem at spise for små killinger.
Missehilsner fra Birgitte
DK TRUE TRUST
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : Louise Viborg

Dato : 11-09-02 10:42

Hej Birgitte!
Det vil jeg da prøve ved næste måltid. Det kan da være det hjælper på
hende

De får RC Babycat, og det står fremme til dem hele tiden + en skål vand,
selvfølgelig Det våde foder får de som suplement ved siden af.

Knus fra Louise