Hjælp!
Fra : Katrine

Dato : 10-09-02 15:59

Hej!

Jeg håber der sidder én og slår hovedet i bordet lige om lit, fordi dette
spørgsmål bare er for let at svare på :)

Hvordan includer jeg en fil, der ligger i mappen UNDER der, hvor filen
befinder sig. Jeg har prøver include "../head.inc" men det fungerer ikke.

Mange hilsner
Katrine

Fra : Kim Schulz

Dato : 10-09-02 16:06

On Tue, 10 Sep 2002 16:58:50 +0200
"Katrine" <hatikvah83@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Hvordan includer jeg en fil, der ligger i mappen UNDER der, hvor filen
> befinder sig. Jeg har prøver include "../head.inc" men det fungerer

på nogle ringe opsatte systemer skal man bruge include "./../head.inc"

--
Kim Schulz - Freelance Development | All life evolves by the
Email : kim @ schulz.dk | differential survival of

Fra : Martin Seebach

Dato : 10-09-02 16:27

"Katrine" <hatikvah83@hotmail.com> wrote in message
> Hvordan includer jeg en fil, der ligger i mappen UNDER der, hvor filen
> befinder sig. Jeg har prøver include "../head.inc" men det fungerer ikke.

Du kan risikere at dit system er sat op i safe mode, og der må ikke være
..'er i stien. Så skal du bruge i den fulde sti. Ved du ikke hvad den er, så
prøv at echo'e $PHP_SELF..

--
Venlig hilsen
Martin Seebach

Fra : [5000] Jesper Brunho~

Dato : 10-09-02 17:25

Katrine wrote:
> Hvordan includer jeg en fil, der ligger i mappen UNDER der, hvor filen
> befinder sig. Jeg har prøver include "../head.inc" men det fungerer ikke.

så prøv include($_SERVER['DOCUMENT_ROOT']."sti/til/filen");

- det virker også selv om du evt skal hente filen fra flere positioner
(stien er relativ til det dokument som dokumentet der henter er
includeret i hvis det er det!)

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 10-09-02 18:55

"Katrine" <hatikvah83@hotmail.com> skrev

> Hvordan includer jeg en fil, der ligger i mappen UNDER der, hvor filen
> befinder sig. Jeg har prøver include "../head.inc" men det fungerer ikke.

med under forstår jeg det modsat af de svar du har fået, nemlig at du er i
en mappe, lad os kalde den "images" og i den mappe har du en "logo" mappe.
Er det det du mener? For så er det bare at skrive

include "logo/head.inc";

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør - Pt. Job og opgavesøgende.

Fra : Katrine

Dato : 10-09-02 21:30

"Kim Emax - ayianapa.dk" <newsgroup@fjerndette-ayianapa.dk> wrote in message

> [...]
> en mappe, lad os kalde den "images" og i den mappe har du en "logo" mappe.
> Er det det du mener? For så er det bare at skrive

Nej, det er som de andre har forstået. I mappen "hjemmeside" har jeg i
mappen "fotos" en side, hvor filen head.inc (der ligger i "hjemmesider")
skal includes.

Men jeg tror (efter trial-and-error) at det er et andet sted i scriptet, der
er noget galt - så tilbage til scratch-1.

Men mange tak for hjælpe, Oh php-guro's :)

Jamen, I lige måda da :)

Hilsner
Katrine

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 10-09-02 21:39

> [...]

der
> er noget galt - så tilbage til scratch-1.
>
> Men mange tak for hjælpe, Oh php-guro's :)

ok, men så lav noget simpelt i din include fil først, f.eks. bare

<?
print "includer min include fil";
?>

Så er det ret nemt at komme i gang

Ellers dump en smule af koden, der driller herinde...