Spørgsmål om PDA (Mini notes)..
Fra : Magnus

Dato : 10-09-02 15:55

Jeg overvejer at anskaffe mig en af de såkaldte håndholdte små notebooks
også kaldet PDA.
Men spørgsmålet er hvad de er for en fætter og hvad den kan og om man kan
bruge den sammen med øvrige standard pc programmer.

1)
Jeg har brug for at skrive tekster på den men og i et format hvor man let
kan overføre det til en pc og direkte arbejde videre med den skrevne tekst i
word 97 uden nogen form for konvertereing både den ene og den anden vej.
Er der noget som kan lade sig gøre umidlbart...?

2)
Hvordan er den at skrive på og hvor dan gør man da jeg ikke direkte ser
noget tastatur. Det nytter ikke at man skal side og fumle for meget med
nogle små knapper som var det på et armbåndsur eller lignende...?

3)
Hvad med at læse i en access database eller excel fil hvis den blot direkte
overføres til PDA'en kan den så læse, skrive i den uden problemer og
kopieres tilbage på en PC..?

4)
Hvordan er den lille skærm at se på når man kigger på en af ovennævnte filer
og hvad med internet kan den sættes til et lokalt netværk tilsluttet adsl og
derigennem opnå adgang til nettet.

5)
De fleste kan åbenbart sende emails men er det ganske alm. emails som
normalt det er ikke nogen form for specielle forrmer som en slags avanceret
sms?

6)
Er der nogen der kan anbefale en bestemt som kan lidt af det nænte
herover...

/Magnus

Fra : Jesper Juul

Dato : 10-09-02 15:59

"Magnus" <arnason@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men spørgsmålet er hvad de er for en fætter og hvad den kan og om man kan
> bruge den sammen med øvrige standard pc programmer.

Du får nok bedre hjælp i dk.edb.system.lomme-pc

Jesper Juul
Try this at home:
www.usenet.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-09-02 17:22

On Tue, 10 Sep 2002 16:54:43 +0200,
Magnus <arnason@email.dk> wrote:
> [...]
> word 97 uden nogen form for konvertereing både den ene og den anden vej.
> Er der noget som kan lade sig gøre umidlbart...?

Dine behov gør, at du skal have en rigtig PC, men i lille størrelse.
Disse tastaturløse enheder holder ikke til indtaste/skrive meget tekst.

> 5)
> De fleste kan åbenbart sende emails men er det ganske alm. emails som
> normalt det er ikke nogen form for specielle forrmer som en slags avanceret
> sms?

HTML mails fra dit Windows / MacOS mail program. Kan dog ikke læses
ordentligt af PDA modtagere.

> 6)
> Er der nogen der kan anbefale en bestemt som kan lidt af det nænte
> herover...

Dell Lattitude
Apple Powerbook / iBook