Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Udprintning fra IE6
Fra : Mogens

Dato : 10-09-02 12:48

Når jeg printer en side fra IE6, så kommer alt teksten til højre ikke med?
Jeg har prøvet at "fit to page" på min printer og andre finurligheder, men
jeg synes ikke jeg kan få den til at skrive héle siden ud?

Hvorfor gør den dét?

Mogens.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-09-02 14:45

Tue, 10 Sep 2002 13:48:02 +0200, skrev "Mogens"
<nowhere@microsoft.com>:

>Når jeg printer en side fra IE6, så kommer alt teksten til højre ikke med?

Vel fordi, dem der har lavet hjemmesiderne ikke har taget hensyn
til print og lader indholdet fylde mere end bredden på en
A4-side.

>Jeg har prøvet at "fit to page" på min printer og andre finurligheder, men
>jeg synes ikke jeg kan få den til at skrive héle siden ud?

Du kan prøve at printe ud i landscape.

Fra : Mogens

Dato : 10-09-02 15:47

> Vel fordi, dem der har lavet hjemmesiderne ikke har taget hensyn
> til print og lader indholdet fylde mere end bredden på en
> A4-side.

Jamen, hvordan tager man hensyn til dét på en WEB side? Det er vel IE der
skal formattere den givne WEB side, så det passer til printeren?

> Du kan prøve at printe ud i landscape.

Det hjælper mig ikke lige i dette tilfælde, da det skal være udskrevet
opretstående.

Mogens.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-09-02 17:56

Tue, 10 Sep 2002 16:47:01 +0200, skrev "Mogens"
<nowhere@microsoft.com>:

>Jamen, hvordan tager man hensyn til dét på en WEB side? Det er vel IE der
>skal formattere den givne WEB side, så det passer til printeren?

Nej, det er den, der laver siden.

>Det hjælper mig ikke lige i dette tilfælde, da det skal være udskrevet
>opretstående.

Så må du gemme siden lokalt og selv redigere i den.

Fra : petit

Dato : 10-09-02 15:55

Hej

Forklar venligst på hvilken måde at man tager hensyn til at printet kommer
at "passe" således at teksten holder sig indenfor bredden på en A4 side.

Er det i HTML-koden man "laver det" ?

m.v.h.

Peter

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 10-09-02 17:57

Tue, 10 Sep 2002 16:55:25 +0200, skrev "petit" <petit@mobil.dk>:

>Forklar venligst på hvilken måde at man tager hensyn til at printet kommer
>at "passe" således at teksten holder sig indenfor bredden på en A4 side.

Det er den, der laver siden, der skal sørge for at siden er
printvenlig, evt. ved at lave en printversion.

PS.
Når du svarer på et indlæg vær rar, at citere efter netiketten på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
Se også min signatur.

Det vil gøre det nemmere og mere behageligt at læse dine svar -
tak.