Router og NAT
Fra : Peter

Dato : 10-09-02 11:26

Hvordan NAT'er jeg lige min router, som iøvrigt har en indbygget switch
(manual kan hentes på http://www.smc-europe.com/english/index.html med
modelnummer SMC7004ABR)

Port 23 som jeg skal bruge for at komme ind gennem telnet er ikke åben og
jeg ingen port på routeren så jeg kan gå direkte ind med et kabel.

Hilsen fra Peter

PS: Jeg fatter minus af routere - generelt, så det er meget muligt at
overstående er skudt forkert...

Fra : Henrik Dissing

Dato : 10-09-02 13:59

On Tue, 10 Sep 2002 12:26:23 +0200, Peter wrote:

> [...]
>
>Port 23 som jeg skal bruge for at komme ind gennem telnet er ikke åben og
>jeg ingen port på routeren så jeg kan gå direkte ind med et kabel.

Når du nu har fundet en manual, hvorfor læser du den så ikke bare?

Jeg har aldrig hørt om produktet før, men det tog mig ca. 5 minutter at
finde ud af at du kan starte et HTTP interface op ved i din browser at
skrive http://192.168.2.1 efterfulgt af ENTER. Hvis du går ind under Setup
er der er i venstre side en række muligheder, hvoraf én er "NAT".

Resten må du altså selv finde ud af.

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : Peter

Dato : 12-09-02 23:52

"Henrik Dissing" <hendis@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> skrive http://192.168.2.1 efterfulgt af ENTER. Hvis du går ind under Setup
> er der er i venstre side en række muligheder, hvoraf én er "NAT".

Der nåede jeg også til men jeg mente at programmeringen af routeren var en
hardwaremæssig del og derfor noget der blev programmeret inde i routeren...

Deraf iøvrigt også grunden til at jeg ikke valgte en anden gruppe - hvilket
jeg nok burde ha gjort =) men tak for det - nu er jeg blevet bekræftet i at
jeg skal setuppen igennem så det vil jeg så gøre =)

Hilsen fra Peter

Fra : Henrik Dissing

Dato : 13-09-02 19:19

On Fri, 13 Sep 2002 00:52:19 +0200, Peter wrote:

>Der nåede jeg også til men jeg mente at programmeringen af routeren var en
>hardwaremæssig del og derfor noget der blev programmeret inde i routeren...

Det er det også. Du bruger bare et HTTP interface i stedet for f.eks. et
Telnet interface. De "web sider" du ser, er HTTP-kode genereret af routerens
firmware og fortolket af din browser.

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-09-02 16:24

"Peter" <wont@tell.you> wrote in message
> Hvordan NAT'er jeg lige min router, som iøvrigt har en indbygget switch

Prøv i news:dk.edb.netvaerk som er gruppen for NAT.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen