Browser
stl_s 3840
arlet 2470
Søgning efter fil på websted
Fra : ANITA

Dato : 10-09-02 10:39

Hvis man ved at der findes en f.eks. tekst fil på et websted og der ikke er
en søgefunktion på stedet, er der så en smart måde at finde f.eks en
tekstfil.

Eksempel:
jeg vil gerne finde en txt.fil som denne:
http://www.sslug.dk/moede/hygge/2002-02-20/p02_patenter-software.txt

men kan ikke huske hvor den er på sitet

Kan en søge maskine finde den direkte ?

I Google virker det ikke "patenter site:http://www.sslug.dk/"

Ved I det drenge ??

Anita

Fra : Jens Petersen

Dato : 10-09-02 17:04

On Tue, 10 Sep 2002 11:38:38 +0200, "ANITA" <no@morespam.dk> wrote:

> [...]
>tekstfil.
>
>Eksempel:
>jeg vil gerne finde en txt.fil som denne:

Hvis du ved den hedder: p02_patenter-software.txt hvorfor så ikke søge
på det? Google fandt den på 0,77 sekunder.

Hvis jeg søger på: patenter-software.txt finder den ikke noget, så det
skal altså være hele filnavnet.

>Ved I det drenge ??

Jep!

--
Jens

PCMCIA: People Can't Memorize Computer Industry Acronyms

Fra : ANITA

Dato : 11-09-02 07:19

> Hvis du ved den hedder: p02_patenter-software.txt hvorfor så ikke søge
> på det? Google fandt den på 0,77 sekunder.

Jo tak for det Jens, men hvis jeg ikke lige kan huske det rigtige filnavn,
så ville det jo være lækkert hvis man kunne søge på alt vedr. tekst, som i
( *.txt )

Fra : Leony

Dato : 11-09-02 09:39

"ANITA" <no@morespam.dk> skrev i en meddelelse

> Jo tak for det Jens, men hvis jeg ikke lige kan huske det rigtige filnavn,
> så ville det jo være lækkert hvis man kunne søge på alt vedr. tekst, som i
> ( *.txt )

Prøv at søge efter txt på siden, ligesom Jens gjorde med patenter:
txt site:www.sslug.dk
(indtastes i Google).
Ved dog ikke om det kan finde filen eller kun et link. Hvis det er det
sidste, må du håbe på at der findes et link (men det gør der vel).

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Jens Petersen

Dato : 11-09-02 21:14

On Wed, 11 Sep 2002 10:38:39 +0200, "Leony"
<leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote:

> [...]
>Ved dog ikke om det kan finde filen eller kun et link. Hvis det er det
>sidste, må du håbe på at der findes et link (men det gør der vel).

Det der undrer mig en smule er at Google kan finde filen hvis man
kender navnet ( - stien ) men ikke hvis man kun kender noget af
navnet, det ligner da ikke Google at være så dum.

--
Jens

Not recommended for children.