Soltek 75KAV og den nye BIOS?
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 10-09-02 10:19

Hejsa

Jeg har et Soltek 75KAV, og har lige fundet to ting inde på deres
hjemmeside:

i FAQ'en står der:

Q Does SL-75KAV support AMD Athlon and Morgan processors?
A Yes, it supports these processors. Yet the BIOS on board should be of
version Q8.1 or later.

og ude for bios version Q9.1 står der:

This BIOS version supports Athlon XP processors.
Notice: PCB Version should be F1 or later, which is printed on the corner of
component side, representing the engineering version of
the board.

Betyder det så, at denne nye bios slet ikke kan bruges til tidligere boards,
eller betyder det bare, at de ikke kan køre XP'er?

Mit board er nemlig en E version, og jeg har lige købt en Athlon TB 1,4
(ikke XP)

mvh Frank

Fra : JM

Dato : 10-09-02 10:24

Jeg har E5, Q9.1 og en TB 1,2Ghz, der kører uden problemer, så der er kun
AthlonXP der ikke virker.

Mvh
JM

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 10-09-02 10:45

> Jeg har E5, Q9.1 og en TB 1,2Ghz, der kører uden problemer, så der er kun
> AthlonXP der ikke virker.

Ok, takker

Du har ikke prøvet version Q10?

mvh Frank

Fra : Michael Terp Laursen

Dato : 10-09-02 11:15

Jeg har prøvet bios Q10 på sl-75kav PCB Version F1 på en duron800@1066 og
den virkede fint. Fandt ikke væsentlige forbedringer eller ulemper. Men da
den flashede blev 4/5 af biosen udskiftet så der er nye "forbedringer" i
biosen.
--
Mvh.
Michael

"Frank K. Jensen" <mia-frank@_nospam_mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3d7dbd85$0$22889$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 10-09-02 13:51

> [...]
> den flashede blev 4/5 af biosen udskiftet så der er nye "forbedringer" i

Ok, men det er jo også en F1'er. Er det nogle der har prøvet med en
tidligere revision som f.eks. E5? Men hvis Q9.1 virker med E5 gør Q10 jo nok
også (jeg gidder bare ikke og skal ud og købe nyt motherboard

mvh Frank

Fra : JM

Dato : 12-09-02 08:14

> Du har ikke prøvet version Q10?

Nope, har ikke behov for det lige nu

Mvh
Jakob

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 12-09-02 10:22

Så har jeg opdateret til Q10. Det løste dog ikke mit problem, men den kører
stadig

mvh Frank