offsetHeight
Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 10-09-02 08:14

Davs

Jeg har noget javascript som skal scrolle et lag op og ned. Til det formål
har jeg brug for at vide hvor høj den DIV der skal scrolles ville være,
hvis jeg ikke havde stylet den mindre via CSS. I IE kan man få højden ved
at skrive DIV.offsetHeight (cirka) men det dutter ikke i Mozilla... hvad er
DOM-syntaksen for offsetHeight?

Mvh.
/Thomas

Fra : Hintzmann

Dato : 10-09-02 08:38

> [...]
> at skrive DIV.offsetHeight (cirka) men det dutter ikke i Mozilla... hvad

Peter-Paul Koch har skrevet nogle gode artikler om dette emne.
http://www.xs4all.nl/~ppk/js/

Du skal være opmærksom på at der er forskel på hvad og hvordan man måler
højden af et element, alt efter om du benytter doctype eller ej.
http://www.xs4all.nl/~ppk/js/doctypes.html

Der er også noget om window manipulation (Det kan du også kan bruge det)
http://www.xs4all.nl/~ppk/js/winprop.html

Hintzmann

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 12-09-02 09:06