Udslæt på ryggen. Hvad kan man stille op?
Fra : Thomas Hjort

Dato : 09-09-02 22:49

Vores hankat (kastreret da han blev 4 år) har i de sidste par år døjet med
udslæt på ryggen, hvilket gør at han slikker sig og er irriteret. Det kommer
typisk om efteråret og mærkes som 'ar' på hans ryg. Han har ikke lopper
(100%) så det kan ikke være derfor. Og eftersom det kun er om efteråret kan
det ikke være fødevarerne.
Vi har givet ham 'anti-slikkemiddel' (antihistamin af en eller anden slags
fra dyrelægen) , men det tager ikke udslættet, kun kløen og forhindre derved
at han slikker sig halvt ihjel.
Nogen der har haft samme problem?

Mvh Thomas og katten Emil.

Fra : Birgitte

Dato : 10-09-02 07:23

Det tyder jo på en loppeallegi, derfor kun om efteråret.
Det kan være et loppebid, hvor loppen ikke bosætter sig på din kat, men
falder af og dør, men netop bidet kan give noget eksemligende , hvis katten
er allergisk.
Nogen løsning på problemet har jeg ikke, ikke andet end du må være meget
omhyggelig med loppekure.
Missehilsner fra Birgitte
DK TRUE TRUST
www.truetrust.dk