Rendering - Hvad betyder mest?
Fra : Christian Raaby

Dato : 09-09-02 22:54

Jeg vil gerne opgradere min computer så mine renderinger i FormZ og Rhino
går lidt hurtigere.
Jeg kan dog ikke ikke helt finde ud af, hvad jeg skal investere i. Er det
det grafikkortet eller rammene, der gør arbejdet?
Jeg går ud fra at det er en blanding, så én af delene må jo være en
flaskehals?

Jeg har en Pentium III 900mhz, 256 mb ram og et Geforce 2 mx400 grafikkort.

På forhånd tak,

Mvh.
Christian

Fra : Patrick de Stobbelei~

Dato : 10-09-02 15:20

CPU hastighed og RAM har størst indflydelse på renderings hastigheden, der
findes grafikkort med inbygget render funktionalitet med de er typisk meget
dyre. Undersøg om FormZ og Rhino understøtter dual processor, det giver også
en forbedring i renderings tiden. Ellers er der budgettet der styre
indkøbet.

Mit bud:

Dual P4 2,53 GHz eller Dual Athlon MP 2600+
1-2 GB RAM
Quadro DCC eller Quadro XGL serien

Fra : Michael Holm

Dato : 10-09-02 23:01

Det er alene processor hastigheden der er afgørendene for render hastighed,
hvis der altså er RAM nok.

Med dagens RAM priser, skal du have omkring 1 Gb.
Din computer skal bygges om, så du får en hurtigere processor. Det betyder
at du skal skifte the Motherboard, som er kernen i computeren. Det
Motherboard du har nu, passer til en P3 processor. Du skal have et
motherboard der passer til en P4 processor. Et Motherboard koster omkring
1200 og en 2530 Mhz processor koster for tiden 2500.- Du skal have ny RAM
som passer til dit nye Motherboard, og det koster ca. 1500 for 1000Mb RAM.

Du skal nok finde en der kan hjælpe dig, men reng med at skulle opsparre ca.
6000 kr. incl. det det koster at få maskinen bygget om.

--Michael