Død kat på motorvejen, svar fra Falck
Fra : Mulle

Dato : 09-09-02 21:04

Jeg har fået dette mere eller mindre brugbare svar fra Falck, jeg har sendt
nogle uddybende sprøgsmål til Falck, hvis de svarer, vender jeg tilbage:
Bemærk iøvrigt at de to personer fra Falck modsiger hinanden! eller undlader
at tage stilling til spørgsmålet om et DØDT dyr, det afgørende er nemlig om
dyret er dødt eller påkørt (men levende) så vidt jeg kan tolke svarene....

hilsen Mulle (jo, det er mig der er Heidi i mailene)
http://home8.inet.tele.dk/hei

Fra: Heidi Tengstedt <Heidi_Tengstedt@fdb.dk> - 09-09-2002 10:11 ZE2

Til: 'Informationsafdelingen Kontakt' <kontakt@falck.dk>
cc:
Vedrørende: SV: Vedr: Påkørt kat

Hej Lene

Den holder desværre ikke, det har jeg flere gange forsøgt, men hvis katten
er død, nægter Falck at komme. Sidst fik jeg besked på at ringe til
kommunen, trods at det var søndag eftermiddag og trods at jeg ikke vidste
hvilken kommune jeg befandt mig i...

Så spørgsmålet er, hvor henvender man sig hvis man ser en DØD kat (eller et
andet dødt, mindre dyr)???

Hilsen Heidi

http://home8.inet.tele.dk/hei

Hjælp et efterladt dyr:
http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/internat.nsf/internater/fb6284497e1e6d8

fc1256b750038a6b0?opendocument&exp=210dd4fe3ee9c01fc1256b7400688dfc

Fra: Heidi Tengstedt <Heidi_Tengstedt@fdb.dk> - 04-09-2002 08:45 ZE2

Til: "'kontakt@falck.dk'" <kontakt@falck.dk>
cc:
Vedrørende: Påkørt kat

Hvor skal jeg henvende mig ang. en påkørt kat, der ligger på motorvejen E47
nordgående ca. 1200 meter før frakørsel 34 Herfølge?
Den har nu ligget dèr i 2 dage, men kan man ikke få nogen til at fjerne den
og se efter om den er øremærket. Det kunne være der et sted i Danmark, sad
en familie og savnede deres lille kat frygteligt.....

Venlig hilsen
Heidi Tengstedt
COOP Danmark A/S
Kolonial/Nydelsesmidler
Tlf. 4386 4237
Det værste er ikke de ondes grusomhed,
men de godes ligegyldighed ...
[citat fra P3]
http://www.alledyrsfrihed.dk/

--
Hilsen Mulle, Miv og MissRosa's mor

http://home8.inet.tele.dk/hei/killing.html

Fra : Mulle

Dato : 10-09-02 17:12

Her er så lidt mere uddybende svar fra Falck, selvom de stadigvæk ikke
svarer på alle spørgsmål....

<Kære Heidi>

<Jeg har svaret under hvert enkelt spørgsmål.>

<Med venlig hilsen>

<Morten Jeppesen>
<Informationschef>
<Falcks Redningskorps>

Fra: Heidi Tengstedt <Heidi_Tengstedt@fdb.dk> - 09-09-2002 12:42 ZE2

Til: 'Informationsafdelingen Kontakt' <kontakt@falck.dk>
cc:
Vedrørende: SV: Vedr: SV: Vedr: Påkørt kat

Hej igen Morten :)

Jeg mangler konkret svar på:

Hvor henvender jeg mig, hvis jeg ser en død kat på landevejen (altså ikke på
motorvejen) ?

<Så ringer du til Falck på 70 10 20 30>

Og på motorvejene? der kunne jo tænkes at sidde en familie og savne deres
kæledyr!

Hvis jeg vælger at stoppe for at tage katten op, hvor skal jeg så
aflevere den? (kommentar: dette spørgsmål besvarer han desværre ikke)

<Jeg mener, at det er for farligt at bevæge sig ud på en motorvej for at
samle et dødt dyr op. Jeg kan derfor ikke anbefale, at du gør det. Det er
desuden i strid med færdselsloven>

Hvem fjerner døde dyr på motorvejen hvis Falck ikke gør? de forsvinder ikke
af sig selv...er det Vejvæsnet i den pågældende kommune?

<De mindre dyr, der ikke bliver samlet op, fjerner sig af sig selv via
naturens gang>

Hvor går grænsen for et stort/lille dyr?

<Det er der ikke nogen klar definition på>

Noget andet som er til diskussion i nyhedsgruppen, er OM Falck - HVIS Falck
samler en død kat op, tjekker for øremærkning (tatovering eller chip) ?????

<Ja, vi tjekker om dyret og dermed ejerfamilien kan identificeres. Hvis vi
kan, orienterer vi familien om, at deres kæledyr er omkommet>

Det var hvad jeg kunne få af svar, udover svarene i den oprindelige mail