Jeg skal bruge et bundkort...
Fra : HB Nielsen

Dato : 09-09-02 20:48

Hejsa.
Hej har bruget for et bundkort til min nye pc, men jeg ved ikke hvilket.
Mine krav er:
- Det skal være 3 slot til SD-ram
- Det skal være socket A (AMD Athlon 1700+)
- Stabilt
Har du et godt foreslag til hvad jeg skal købe???

HB

--

\\ ! //
(@) (@)

Fra : Martin K

Dato : 09-09-02 21:02

HB Nielsen wrote:
> [...]
> - Det skal være socket A (AMD Athlon 1700+)
> - Stabilt
> Har du et godt foreslag til hvad jeg skal købe???

Det er da muligt... Hvad med et Asus A7A266-E? Det opfylder alle tre ting på
een gang... men hov, det går da virkelig ikke... Men jo, det gør det nu
alligevel.

Ydermere får du også 2 x DDR sokler oven i hatten, hvis du nu synes det
skulle være sjovt senere. Chipsættet er et Ali Magik 1, som der er delte
meninger om (hastighed mv.), men det er satme det mest stabile jeg længe har
mødt... Jeg har selv dette mobo, og er egentlig ret glad for det. Jeg har
smækket en XP1700+ i, netop som du planlægger at gøre...

Eneste minus er nok, at der ikke er plads til rigtig store kølere... jeg
havde først en Thermal Take Silent Viking, men den kunne slet ikke være
der... så nu har jeg en CoolerMaster, der kører fint nok til mig, da jeg er
imod OC!

--
Martin K

Fra : HB Nielsen

Dato : 09-09-02 21:17

Jeg har også bestilt dette bundkort fra Midt-data for en uge siden, men de
kan ikke fortælle mig om hvornår de kan (og om de kan) levere det, så jeg er
næsten klar til at lade handlen gå tilbage og købe et andet.
Jeg har købt en volcano 6 blæser, men jeg kan forstå på det du skriver at
den nok er for stor, eller hvad???

HB

Fra : Martin K

Dato : 09-09-02 21:24

HB Nielsen wrote:
> [...]
> andet. Jeg har købt en volcano 6 blæser, men jeg kan forstå på det du
> skriver at den nok er for stor, eller hvad???

Jeg købte også midt mobo hos Midt-data i sin tid, og der var ingen
problemer... Hvis en Volcano6 er lige så stor som en Silent Viking - så kan
den ikke!

--
Martin K

Fra : HB Nielsen

Dato : 09-09-02 21:29

Selve køleren er 60x60x25 mm, og ribben er 80x60x40 mm. Jeg ved ikke hvor
stor vikingen er...

Fra : Streamer@mail.dk

Dato : 12-09-02 17:19

"Martin K" <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> skrev:
> Hvis en Volcano6 er lige så stor som en Silent Viking - så kan
> den ikke!

Silent Viking (80x80x25mm):
<http://www.tweakup.dk/guider/koelerguide/koelere/silentviking.htm>

Volcano 6 (60x60x25):
<http://www.thermaltake.com/products/heatsinkMenu.htm>

/Mikael

Fra : Martin K

Dato : 12-09-02 20:15

Streamer@mail.dk wrote:
> Silent Viking (80x80x25mm):
> <http://www.tweakup.dk/guider/koelerguide/koelere/silentviking.htm>
>
> Volcano 6 (60x60x25):
> <http://www.thermaltake.com/products/heatsinkMenu.htm>

Der kan man bare se

--
Martin K

Fra : Bassen

Dato : 09-09-02 22:27

Jeg kan helt klart anbefale et MSI K7T-Turbo 6330. Det kører ganske
fortrinligt og stabilt.. ---modsat mit gamle Asus A7V133. Kører forresten
med en XP1600+, men MSI kortet understøtter vistnok op til XP1900+ og dog
vistnok mere med en biosupdate.

Kanongodt kort.

Venlig hilsen Jesper Laursen

Fra : Hans

Dato : 09-09-02 22:43

"Bassen" <j.laursen@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
forresten
> med en XP1600+, men MSI kortet understøtter vistnok op til XP1900+ og dog

Helt enig - Det er ydermere en fordel at bruge afløseren K7T-Turbo2 da det
har et P4 stik til strøm hvis de helt hurtige XP cpu'er skal bruges.

mvh, Hans

Fra : HB Nielsen

Dato : 10-09-02 19:35

Jeg har bestilt et K7T-Turob2, glæder mig til at modtage det om et par dage

TAK til Martin, Bassen og Hans for gode råd.

MVH
HB