Underlig PC Fejl ???
Fra : Beammeup

Dato : 09-09-02 19:01

Kære gruppe,

Jeg håber at der nogen her der kan hjælpe mig - Jeg forstår det simpelthen
ikke.

Jeg har en PC der ikke vil starte ordenlig op. Hver gang den kommer til
skiftet fra BIOS og til Load af Windows (De blå prikker) Går den fast, eller
der fremkommer "No Sync Signal" på skærmen. Inden da er der liv på skærmen
og alt ser ud til at virke fint.

Jeg har prøvet at skifte Grafikkort (AGP), RAM, tage unødvendige kort//stik
ud mm.

Nu er mit spørgsmål - Kan det være AGP porten der brændt af?
CPU?
Bundkort?

Jeg er helt blank for ideer - nogen der kan hjælpe ?

MVH

Henrik

Fra : Beammeup

Dato : 09-09-02 19:03

Det skal lige tilføjes at fejlen også kommer hvis jeg prøver reinstallere
WinXP. Her opstår fejlen i det den skriver "Setup is starting Windows"

Hmmm... :(

MVH

Henrik

Fra : Villy Jensen

Dato : 09-09-02 19:36

> Det skal lige tilføjes at fejlen også kommer hvis jeg prøver reinstallere
> WinXP. Her opstår fejlen i det den skriver "Setup is starting Windows"
>
> Hmmm... :(

Har du mulighed for at afprøve med et PCI-skærmkort i i stedet?
(Mener at have set at man kan koble AGP fra i BIOS setup)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Beammeup

Dato : 09-09-02 21:04

"Villy Jensen" <vje@e-mail.dk> wrote in message
> Har du mulighed for at afprøve med et PCI-skærmkort i i stedet?
> (Mener at have set at man kan koble AGP fra i BIOS setup)

Hej Villy,

Det er også mit næste træk - tak for rådet.

MVH
Henrik

Fra : Mogens

Dato : 09-09-02 19:12

On Mon, 9 Sep 2002 20:01:22 +0200, "Beammeup" <admin@beammeup.dk>
wrote:

> [...]
>CPU?
>Bundkort?
>
>Jeg er helt blank for ideer - nogen der kan hjælpe ?

Det kunne ligne den slags fejl der kommer når man prøver at køre
f.eks. 133 MHz med RAM som kun er beregnet til 100 MHz.

Har du prøvet at nulstille din BIOS ? Som regel gøres det ved
at slukke maskinen og så flytte en jumper på bundkortet i et
par sekunder. ( hust at flytte den tilbage igen )
Tjek manualen så du er sikker på hvad du gør.

mvh Mogens

Fra : Beammeup

Dato : 09-09-02 21:05

"Mogens" <moveng@portalen.no> wrote in message
> On Mon, 9 Sep 2002 20:01:22 +0200, "Beammeup" <admin@beammeup.dk>
> Det kunne ligne den slags fejl der kommer når man prøver at køre
> f.eks. 133 MHz med RAM som kun er beregnet til 100 MHz.

Hej Mogens,

Den har altid kørt med 133 RAM uden problemer. Problemet er først opstået
senere hen - ganske umotiveret.

MVH
Henrik

Fra : Mogens

Dato : 09-09-02 23:41

On Mon, 9 Sep 2002 22:04:59 +0200, "Beammeup" <admin@beammeup.dk>
wrote:

>Den har altid kørt med 133 RAM uden problemer. Problemet er først opstået
>senere hen - ganske umotiveret.

Dårlig RAM måske. Har du mere end et RAM modul ?
I så fald prøv med kun et ad gangen.

Og så synes jeg stadigvæk at det ville være en god ide
at prøve at resette BIOS'en. Det kunne jo være en
eller anden screwy setting der vælter systemet.

mvh Mogens

Fra : DeBoss

Dato : 09-09-02 21:42

> Jeg er helt blank for ideer - nogen der kan hjælpe ?

Hvilket grafikkort... ?

Jeg havde et lignende problem med W2K.. den gik også i sort.. det var
grafikdriveren..
Kan du evt starte op i VGA-mode ??

Mvh Dennis

Fra : Beammeup

Dato : 09-09-02 21:56

"DeBoss" <Dennis@SPAN_BLOCK_Bitnisse.dk> wrote in message
> Jeg havde et lignende problem med W2K.. den gik også i sort.. det var
> grafikdriveren..
> Kan du evt starte op i VGA-mode ??

Nej desværre - hverken VGA, Normal eller Last known Good conf.
Jeg har prøvet et Geforce & ATI AGP kort - so far :D

Mvh
Henrik