"Side fuld" på Canon LBP-4 Lite
Fra : Jakob Bro Nielsen

Dato : 09-09-02 17:18

Hej!

Jeg har et problem med min Canon LBP-4 Lite, som jeg kører med på min PC,
der kører Win XP. Under tiden, når jeg udskriver .pdf-filer fra Acrobat
Reader får jeg en fejl på printeren: Side fuld. Jeg har forgæves forsøgt at
finde en nyere driver, men det er ikke lykkedes. Jeg har også tjekket, at
printeren er sat op til så lidt hukommelse, som muligt (jeg ved ikke hvor
meget, der er i). Den kan som det laveste indstilles til 512KB.

Det sker ofte med sider, der er meget grafik (figurer på). Når fejlen opstår
udskrives kun en del af siden (forskelligt for hver gang). Hvis jeg trykker
på Error/skip + Online udskrives det manglende af siden på et nyt stykke
papir på den samme position, som det skulle have haft på den første side
(dvs. nederst på siden).

Er der nogen, der har haft samme problemer, som kan hjælpe mig?

Med venlig hilsen

Jakob Bro Nielsen, Aalborg

Fra : Asle Bjerva

Dato : 09-09-02 17:30

"Jakob Bro Nielsen" <mail@jbro.dk> skrev i melding
> [...]
> (dvs. nederst på siden).
>
> Er der nogen, der har haft samme problemer, som kan hjælpe mig?

Du forsøker å skrive ut en side som er større enn det din skriver har av
minne, når det er fullt, kommer feilmeldingen.
Laserskrivere må til forskjell fra blekkskrivere, bygge opp hele siden før
de kan starte skrivejobben.
Den eneste løsningen er nok mer minne.
--
Asle Bjerva,Oslo
For Epost: fornavn_dot_etternavn_at_online_dot_no

Fra : Henning

Dato : 09-09-02 17:32

>finde en nyere driver, men det er ikke lykkedes. Jeg har også tjekket, at
>printeren er sat op til så lidt hukommelse, som muligt (jeg ved ikke hvor
>meget, der er i). Den kan som det laveste indstilles til 512KB.

Det er der problemet ligger - du haer for lidt hukommelse i printeren!
Den er som standard leveret med 512KB, kan udvides til 1,5 og 2,5M.
Indtil du får købt noget mere ram, kan du i stedet vælge at gå ned i
150dpi eller eventuelt helt ned på 75. Det går ud over opløsningen,
men du får billederne ud.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Eh-Fniller

Dato : 09-09-02 21:58

Henning wrote:

> [...]
> Indtil du får købt noget mere ram, kan du i stedet vælge at gå ned i
> 150dpi eller eventuelt helt ned på 75. Det går ud over opløsningen,

Jepper, og jo større ram blok du sætter i des bedre.
Desuden bliver printeren oxo lidt hurtigere med at komme i
gang med den første side printer ud.