fakta om unix
Fra : Kaspar Poulsen

Dato : 09-09-02 17:15

Er der nogen der ved hvor jeg kan finde nogle diagrammer over anvendelsen af
unix i 1970'erne, og
et diagram der viser windows vs. unix i antal installerede computere.

Fra : Alex Holst

Dato : 09-09-02 17:26

Kaspar Poulsen <kaspar@trexy.dk> wrote:
> Er der nogen der ved hvor jeg kan finde nogle diagrammer over anvendelsen af
> unix i 1970'erne, og
> et diagram der viser windows vs. unix i antal installerede computere.

Statistikker er den mest flexible form for fakta.

Fra : Kaare Olsen

Dato : 09-09-02 20:25

In <12iila.1p.ln@miracle.mongers.org>, Alex Holst wrote:

> Statistikker er den mest flexible form for fakta.

Eller som Mark Twain udtrykte det: "There are three kinds of lies: lies,
damned lies and statistics."

--
Regards, Kaare - <http://www.nightcall.dk/>

Fra : Kaare Olsen

Dato : 09-09-02 20:39

In <3d7cc8e6$0$30424$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Kaspar Poulsen
wrote:

> Er der nogen der ved hvor jeg kan finde nogle diagrammer over
> anvendelsen af unix i 1970'erne, og
> et diagram der viser windows vs. unix i antal installerede computere.

Måske indeholder et af dokumenterne som der linkes til på nedenstående
URL, hvad du skal bruge?

http://www.levenez.com/unix/

--
Regards, Kaare - <http://www.nightcall.dk/>

Fra : brian

Dato : 10-09-02 07:29

On Mon, 09 Sep 2002 18:14:36 +0200, Kaspar Poulsen wrote:

> Er der nogen der ved hvor jeg kan finde nogle diagrammer over anvendelsen af
> unix i 1970'erne, og
> et diagram der viser windows vs. unix i antal installerede computere.
Windows... I 1970'erne.... errh.. Jeg tror ikke billyboy var færdig i med
skolen da endnu... ?

Men giv mig smæk hvis jeg tager fejl

//*brian*//

Fra : Peter Makholm

Dato : 10-09-02 08:13

"brian" <ingen@intet.dk> writes:

> Windows... I 1970'erne.... errh.. Jeg tror ikke billyboy var færdig i med
> skolen da endnu... ?

Hvor er fortune et herligt program. Citatet i min signatur stammer fra
februar 1976 hvor Bill Gates beklager sig over at Microsofts første
produkt bliver piratkopieret.

I december 1978 er Microsofts salgstal allerede oversteget 1 million
dollars.

Men det er nok rigtigt nok. Bill Gates er vist aldrig blevet færdig
med universitetet, så du kan egentligt lidt selv bestemme om du skal
have smæk.

ObUnix:

Nogen der ved hvornår MS stoppede med at sælge/lege med Xenix? Der var
noget med at de solgte det til SCO?

--
Peter Makholm | One thing you do is prevent good software from
peter@makholm.net | being written. Who can afford to do professional

Fra : Lars Fischer

Dato : 10-09-02 23:58

"Kaspar Poulsen" <kaspar@trexy.dk> wrote

> Er der nogen der ved hvor jeg kan finde nogle diagrammer over
> anvendelsen af unix i 1970'erne

Den ældste statistik må vist være:

The number of UNIX installations has grown to 10,
with more expected."
-- Unix Programmer's Manual, 2nd Ed., June 12, 1972

/Lars