matematik/okonomi programmer og linux
Fra : dudsen

Dato : 09-09-02 16:43

Hvad findes der af berengningsprogrammer til linux
Jeg leder efter noget der minder om derive eller mathcad men andet
kan også gøre det.

--
Daniel Udsen
God made machine language; all the rest is the work of man.

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 09-09-02 17:23

dudsen wrote:

> Hvad findes der af berengningsprogrammer til linux

Udover Maple findes der et open-source program, som jeg ikke kan huske
navnet på Men hvis du ikke får bedre svar her, så prøv i dk.videnskab.
Det var der, jeg kan huske, jeg så det omtalt.

-Claus

Fra : Jakob Goldbach

Dato : 09-09-02 18:18

On Mon, 09 Sep 2002 17:42:42 +0200, dudsen wrote:

> Hvad findes der af berengningsprogrammer til linux Jeg leder efter noget
> der minder om derive eller mathcad men andet kan også gøre det.

octave

og

R (sikker kaldet r-base)

/Jakob

Fra : Jesper Harder

Dato : 09-09-02 18:17

dudsen <dudsen@gjk.dk> writes:

> Hvad findes der af berengningsprogrammer til linux. Jeg leder efter
> noget der minder om derive eller mathcad men andet kan også gøre det.

Frie programmer:

Octave, Maxima, Calc

Ikke-frie (og endog meget dyre):

Mathematica, Maple, Matlab