De unævnelige uldtotter
Fra : Lene Heier

Dato : 09-09-02 16:42

Nogen, der kender et sted, hvor man kan komme til at ride på uldtotter
i nærheden af Mariager? Jeg har ikke siddet på en hest i 25 år, men
har fået lyst til at prøve at sidde op igen. :)

Mvh
Lene Heier

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 09-09-02 22:20

"Lene Heier" <lene@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen, der kender et sted, hvor man kan komme til at ride på uldtotter
> i nærheden af Mariager? Jeg har ikke siddet på en hest i 25 år, men
> har fået lyst til at prøve at sidde op igen. :)

Hej Lene.

Så vidt jeg er informeret, findes der muligvis noget islandshesteridning i
randers. Der er måske også noget på Djursland, men jeg er ikke sikker på
noget af det.
Men ellers er vi jo efterhånden en flok mennesker fra Hobro og omegn, der
hver uge går til islandshesteridning på Nordjysk Ridecenter ved Svenstrup,
men det er måske for langt væk?

I hvert fald kan du se deres hjemmeside her:
http://www.nordjysk-ridecenter.dk

- og det er utrolige flinke mennesker, der ud af deres ca. hundrede heste,
sørger for at du får en der passer til dine evner.

mvh
Trond Øyvind Hermansen
- stærk fortaler for de unævnelige, om det så opfattes som reklame eller ej.

Fra : Lene Heier

Dato : 10-09-02 07:16

On Mon, 9 Sep 2002 23:19:37 +0200, "Trond Øyvind Hermansen"
<oyvind.hermansen@iname.com> wrote:

Hej Trond

>Men ellers er vi jo efterhånden en flok mennesker fra Hobro og omegn, der
>hver uge går til islandshesteridning på Nordjysk Ridecenter ved Svenstrup,
>men det er måske for langt væk?
Vi jyder er jo vant til at bevæge os langt til bils, så det er absolut
overkommeligt.

>I hvert fald kan du se deres hjemmeside her:
>http://www.nordjysk-ridecenter.dk

Jeg synes, det lyder som et rigtigt godt forslag og kunne godt tænke
mig at kigge forbi. Netop nu er jeg på vej ud af landet en halvanden
måneds tid, men når jeg kommer tilbage ............ :)

Rider I Hobro-folk på hold eller hur? Og I er jo sikkert meget dygtige
.... :)

Mvh
Lene Heier

Fra : Britta Larsen

Dato : 10-09-02 08:08

"Lene Heier" <lene@post2.tele.dk> skrev

Hobro folk er nogle delige mennesker :)

Er selv født Hobrogenser :P
Men er desvære flyttet derfra

bare en lille komentar :)
Men kommer der stadig tit for at se til endnu en af de unævnelige
½fjortot/½fuldbrlod *GG*

Hilsen

Britta Larsen

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 10-09-02 10:33

"Lene Heier" <lene@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse

[snip]

> Jeg synes, det lyder som et rigtigt godt forslag og kunne godt tænke
> mig at kigge forbi. Netop nu er jeg på vej ud af landet en halvanden
> måneds tid, men når jeg kommer tilbage ............ :)

Du skal nok alligevel skynde dig rimeligt meget, hvis du vil forsøge at
finde en plads på et af holdene; så vidt jeg ved, er der mange på venteliste
allerede. Men du kan jo prøve at ringe og høre dem, hvordan sagerne står.

> Rider I Hobro-folk på hold eller hur? Og I er jo sikkert meget dygtige

Vi rider på hold med omkring 15-17 stykker. I øjeblikket rider vi tur i
landskabet omkring Svenstrup, men det er det snart for mørkt til; så rider
vi i ridehuset i stedet og bliver forhåbentlig bedre end vi har været før.

Nogle er selvfølgelig bedre end andre, men jeg selv er dog ikke bedre end at
jeg i sidste uge blev kastet af en islænder og fik den vildeste omgang
næseblod selvom jeg havde hjelm på. Så man skal altså passe på og ikke blive
overmodig!

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 10-09-02 09:44

Trond Øyvind Hermansen wrote:
> [...]
> randers. Der er måske også noget på Djursland, men jeg er ikke sikker på

I det hele taget er der faktisk temmeligt mange islandsheste-steder
rundt omkring. Hvor mange der tilbyder noget der minder om skoleridning
ved jeg så ikke.

> [...]
>
> - og det er utrolige flinke mennesker, der ud af deres ca. hundrede heste,
> sørger for at du får en der passer til dine evner.

I hele det område (nordlige Himmerland plus det løse) er der faktisk
rigtigt mange islandshestefolk (f.eks. os).

Måske er der noget input til hvor man kunne komme til at ride på
www.joras.dk

-dennis