Power problemer med Toshiba bærbar
Fra : Ukendt

Dato : 09-09-02 16:06

Hejsa,

Jeg er netop blevet den lykkelige ejer af en Toshiba Satellite Pro 4600 der
tilsyneladende havde mistet forbindelsen til skærmen. Det problem er fixet
(løs forbindelse)

MEN:

Den vil ikke starte fornuftigt. Power LED'en blinker orange og der sker blot
det at den lyser grønt i et kort sekund inden den dør igen når jeg trykker
på power knappen. Hvis jeg er meget insisterende så starter den pludseligt
efter alt fra 10 til 1000 tryk på knappen. Jeg kan ikke umiddelbart se et
mønster i dette dog.

LED'en blinker orange i mønsteret: K L K K K K K L (K=kort, L=langt blink).

Efter en del søgning på nettet, kan jeg se at der er andre der har samme
problem - jeg havde nær sagt "det er et meget kendt problem".... Bla.
Toshiba's eget forum er spækket med lignende tilfælde. "Experter" i disse
paneler mener at der er tale om et problem i SubPower delen eller i
opladningen. Det passer meget godt med symptomerne - det er ligesom om den
ikke får strøm nok til at starte. Det minder om at batteriniveauet er for
lavt til at starte.

Jeg har haft skilt maskinen ad og renst alle kontakter, prøvet alle
forbindelser og så videre. Det fik skærmen til at fungere og som sagt kører
maskinen upåklageligt - bare den starter....

Jeg fik et bud fra en autoriseret Toshiba reperatør på 11.000,- for denne
reperation - det virkede mest som om de ville gardere sig mod alt - og frem
for alt tjene KASSEN på at løse (forhåbenligt) ret trivielt problem, jeg
takkede pænt nej - det er maskinen slat ikke værd.

Er der nogen der kender disse symptomer? Og måske har et bud på et fix?

Jeg arbejder på en elektronikvirksomhed, så vi kan løse de fleste problemer
selv.

Eller måske er der nogen der kender en reperatør i Århus omegnen der
arbejder på timeløn fremfor tåbelige "hen i vejret" tilbud?

/Niels Chr. Sørensen