Validering med XMLDOM
Fra : Tobias Hinnerup

Dato : 09-09-02 15:53

Efter at have foretaget en række eksperimenter, lader det til at MSXML2 ikke
vil acceptere at indlæse dokumenter der ikke overholder det angivne schema,
hvad enten validateOnParse er sat true eller false.

Kigger jeg monstro det forkerte sted, eller har jeg ramt en quirk?

Mine reference-dokumenter ligger på
http://www.hinnerup.net/tmp/valid.xml
hhv.
http://www.hinnerup.net/tmp/invalid.xml
- begge dokumenter er well-formed XML, men det sidste overholder ikke
schemaet.

/Tobias

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 09-09-02 17:26

Tobias Hinnerup wrote in news:alicl0$2s60$1@news.cybercity.dk:

> [...]
> MSXML2 ikke vil acceptere at indlæse dokumenter der ikke overholder
> det angivne schema, hvad enten validateOnParse er sat true eller

nu er MSXML2 jo mange ting ... hvilken version af parseren bruger du ? Vær
opmærksom på, at MSXML* ikke understøtter skemaer før version 4.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Tobias Hinnerup

Dato : 09-09-02 19:37

"Jesper Stocholm" <jespers@stocholm.invalid> wrote in message

> hvilken version af parseren bruger du ? Vær
> opmærksom på, at MSXML* ikke understøtter skemaer før version 4.

Nu den er i stand til at afvise dokumentet afhængigt af validering i forhold til skemaet,
vil jeg tillade mig at antage det er version 4+, uden at kunne kontrollere det herfra

/Tobias

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 09-09-02 20:30

Tobias Hinnerup wrote in news:alipp5$bj4$1@news.cybercity.dk:

> [...]
>
> Nu den er i stand til at afvise dokumentet afhængigt af validering i
> forhold til skemaet, vil jeg tillade mig at antage det er version 4+,

hvordan kalder/"envoker" du parseren ? Du skal vist åbne den med

MSXML2.DOMDocument4.0

.... eller tilsvarende

Se evt http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dnmsxml/html/whatsnew40rtm.asp?frame=true

Det undrer mig i øvrigt - hvis du bruger en tidliger version af parseren -
at du har fået den til at validere ifht et skema, da jeg selv var nødt
til at installere version 4beta for at lave en lille vb-app, der skulle
loade noget XML ind og validere imod et skema.

Fra : Thomas Fagerholt

Dato : 10-09-02 06:45

Du kan godt validere XML i tidligere versioner med XMLSchemaCache. Se evt.
eksempel på
http://www.experts-exchange.com/Web/Web_Languages/ASP/Q_20299643.html

Mvh
Thomas Fagerholt