Muse spørgsmål/erfaringer...
Fra : MicJen

Dato : 09-09-02 15:42

Hej!

Når man nu gerne vil være en hardcore gamer, og spille CS, Q3, UT m.v. så
skal man jo have en ordenlig mus.
Mit spørgsmål er så, hvilken type det skal være.

Jeg ville jo gerne have mig en trådløs optisk mus, man har fået at vide at
trådløst bare er for langsomt når der skal spilles.
Hvordan ser det ud med det optiske? Er det også med til at gøre det
langsomt? Og er der ikke også noget med opløsningen?

Jeg søger naturligvis en mus med stor præcision og hurtig respons. Har I
nogle gode idéer?

Mvh
Michael

Fra : MicJen

Dato : 09-09-02 15:52

Ok, havde ikke lige set indslaget fra ZappaX i 1. omgang, men der må jo
gerne komme flere erfaringer, ikk'?

Mvh
Michael

Fra : Herold

Dato : 09-09-02 15:49

> [...]
> langsomt? Og er der ikke også noget med opløsningen?
>
> Jeg søger naturligvis en mus med stor præcision og hurtig respons. Har I

IMHO, så ligger evnerne til at blive hardcore gamer i dit håndled og ikke i
det udstyr du bruger. Det er alt for let at give udstyret skylden, når det i
sidste ende handler om din tilpasning til udstyret og intet andet.

Køb dig endelig en trådløs optisk mus og spil med den. Når du engang klarer
dig godt med den, kan du skifte til noget du føler er bedre. Der er ingen
grund til andet til at starte med.

Fra : / / dentro / /

Dato : 09-09-02 16:03

"Herold" <jacob@boomtown.net.invalid> skrev i en meddelelse

| IMHO, så ligger evnerne til at blive hardcore gamer i dit håndled og
ikke i
| det udstyr du bruger.

Aha, så det er derfor drenge er bedre til at spille computer end
pigerne

> [...]
klarer
| dig godt med den, kan du skifte til noget du føler er bedre. Der er

Hold dig fra tråløse ting!! Det kan ikke siges nok. Jeg er ved at få
spat af mit, som aldrig virker!!
Musen som jævnligt går død, og tastaturet som ofte får flip
meeeeeeeeed at skrive oooooooooooo når man trykker en gang på o. :)

Den næste mus jeg skal have er en Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0.
Den er optisk, og med ledning.

/ / dentro / /

Fra : Herold

Dato : 09-09-02 16:47

> Aha, så det er derfor drenge er bedre til at spille computer end
> pigerne

Say no more *nudge nude, wink wink* Know what I mean?

> [...]
> Musen som jævnligt går død, og tastaturet som ofte får flip
> meeeeeeeeed at skrive oooooooooooo når man trykker en gang på o. :)

Så skal du få dig noget ordentligt udstyr. Mit Logitech Cordless Optical sæt
(det sorte) fungerer upåklageligt. Musen går kun ud når man ikke bruger den,
og det er for at spare strøm.

> Den næste mus jeg skal have er en Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0.
> Den er optisk, og med ledning.

Det er også et godt valg.

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-09-02 09:32

/ / dentro / / wrote:

> Hold dig fra tråløse ting!! Det kan ikke siges nok. Jeg er ved at få
> spat af mit, som aldrig virker!!

Tja nu har jeg haft Logitechs første trådløse (den med radiosignal)
tastatur og mus siden slutningen af 1998. Og jeg kan kun sige en ting:
Det virker fortræffelig.

Det eneste jeg har lavet om på er, at jeg har skiftet kuglen til en
tungere kugle fra en billig mus for den virkede 100%.
Derudover skal jeg skifte batterier hver 4-5 måned, hvilket jeg sagtens
kan leve med, da jeg ofte skal bruge skrivebordet til andet end
computerarbejde. Og til dette er det perfekt, at have trådløst udstyr.
Det kan nemlig bare lægges der hvor der nu er plads.

Derudover kan man også tage tastaturet og musen med til fjernsynet, hvis
man sender monitorsignalet til tv'et. Særlig godt, hvis man ser DVD
eller divX på fjernsynet.

Personlig kunne jeg aldrig finde på, at købe et trådtastatur igen.
Og det er ikke helt rigtig. Jeg elsker mit IBM-kliktastatur uden
windows-knapper. Nok verdens bedste tastatur fra dengang hvor man
virkelig lavede kram.
Logitech tastaturet er dog det mest brugte pga. fleksibiliteten.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : The Phantom

Dato : 09-09-02 16:06

Hmmm
Snakker du af erfaring herold for så kan du skifte mus :)
Efter jeg har skiftet til min razor mus er jeg da blevet en del hurtigere
end før til at sigte + diverse andre ting + jeg kan spille med piletasterne
uden at skulle flytte hænderne pga alle de knapper. :)
Kan anbefalde en razor boomslang men det er en gammel mus og der er desværre
problemer med den :(
Har fået skiftet min 5 gange på 1½ år så er begyndt at kikke efter en anden
og har hørt godt omkring microsofts intilllit 3.0 (kan ikk stave lortet og
gider ikk finde det på edbpriser:) så har lidt kik på den.
Den er optisk min ikk trådløs.
Men vil anbefalde at prøve diverse mus hvis du har muligheden for det.
Den eneste man nok ikk kan prøve i en butik er razor musen da den kræver en
del tilvæning ;)
Men Held og lykke med valg af mus.
der er sikkert flere herinde som vil dele ud af deres erfaringer

Fra : Herold

Dato : 09-09-02 17:01

> Snakker du af erfaring herold for så kan du skifte mus :)

Nej tak Mit Cordless Logitech-sæt virker fint :) Jeg spiller godt nok ikke
på konkurrenceplan længere, men kun for sjov, og jeg har intet problem med
at holde mig i toppen i de spil jeg gider at spille.

> [...]
> uden at skulle flytte hænderne pga alle de knapper. :)
> Kan anbefalde en razor boomslang men det er en gammel mus og der er

Razor Boomslang er nok den sidste mus jeg kunne finde på at bruge. Skidtet
er overfølsomt og har det ringeste funktionelle design nogensinde. Bvadr...
og jeg har endda en.

Fra : Esben

Dato : 09-09-02 17:08

> [...]
Skidtet
> er overfølsomt og har det ringeste funktionelle design nogensinde.

Er det 2000'eren eller forgængeren du har?

--
Esben

Fra : Herold

Dato : 09-09-02 18:11

> Er det 2000'eren eller forgængeren du har?

2000 mener jeg. Ikke at det gør nogen forskel. Den er stadig rædsomt
sammensat og uintelligent designet. Det kunne have været århundredets mus.

Fra : Thomas

Dato : 09-09-02 18:28

> Razor Boomslang er nok den sidste mus jeg kunne finde på at bruge. Skidtet
> er overfølsomt og har det ringeste funktionelle design nogensinde.
Bvadr...
> og jeg har endda en.

Det kan Jeg ikke give dig ret i.
jeg har en Razer Boomslang 2000 og bruger den med stor glæde.
hvorvidt den er overfølsom... den er MEGET følsom og man skal lære at bruge
den.
Selv razer anbefaler at man ikke køber en 2000 til at begynde med da den
kræver en del tilvænning pga. den store følsomhed,.. Meeen man kan jo bare
sætte den ned via det meget gode software der følger med... så følsomheden
er ikke et problem hvis man føler at de er for hurtig, så sætter man blot
følsomheden ned.

Designet er lidt/meget anderledes and normalt og kræver en del tilvænning...

om man føler at man kan bruge den er helt op til det enkelte individ, men
man vænner sig meget hurtigt til det, og jeg harve intet problem efter et
par dage med musen i hånden.

det er min beskedne mening.
venligst

Thomas...

Fra : Herold

Dato : 09-09-02 19:31

> Det kan Jeg ikke give dig ret i.

Det er jeg da ked af.

> jeg har en Razer Boomslang 2000 og bruger den med stor glæde.
> hvorvidt den er overfølsom... den er MEGET følsom og man skal lære at
bruge
> den.

Sikkert. Men hvorfor lære at bruge en mus med dårligt design, når man kan
bruge en optisk, der er bedre lavet, og ligger bedre i hånden fra starten
af?

> [...]
> er ikke et problem hvis man føler at de er for hurtig, så sætter man blot

Ja, så vidt jeg ved kan du (eller kunne) sætte følsomheden inde i selve
spillet, på begge akser, hvilket betyder at du faktisk kan slåse musen i
hovedhøjde på de andre spillere. Rimelig skidt ting.

> Designet er lidt/meget anderledes and normalt og kræver en del
tilvænning...

Ja... why bother?

> om man føler at man kan bruge den er helt op til det enkelte individ, men
> man vænner sig meget hurtigt til det, og jeg harve intet problem efter et
> par dage med musen i hånden.

Det havde jeg heller ikke. Det er stadig en ringe mus i forhold til dem
logitech laver, IMO.

Fra : Thomas

Dato : 09-09-02 21:47

> Det er jeg da ked af.

Det skal du da ikke være.....

> [...]

> bruge en optisk, der er bedre lavet, og ligger bedre i hånden fra starten
Hvorfor købe en sportsvog nder kræver øvelse og træning at køre optimalt,
når man kan købe en VW polo der kører når du drejer nøglen uden at man
behøver sætte sig mere ind i det??

Jaaa.. jeg skulle mene at det har noget at gøre med den gevinst der kommer
ved at lære at bruge et mere målrettet produkt optimalt, fremfor blot at
gøre det nemmeste og ikke få noget specielt tilbage.

> Ja, så vidt jeg ved kan du (eller kunne) sætte følsomheden inde i selve
> spillet, på begge akser, hvilket betyder at du faktisk kan slåse musen i
> hovedhøjde på de andre spillere. Rimelig skidt ting.
Jeg forstår ikke hvad du mener her????? SRY..

> tilvænning...

Ja så er vi tilbage ved den gevinst man får ved at gide at lære at bruge
apperaturet optimalt.
men gider man ikek det.. skal man self. ikke gøre det... det er jo ikke et
diktatur.

> Det havde jeg heller ikke. Det er stadig en ringe mus i forhold til dem
> logitech laver, IMO.

Jeg har haft en del Logitechs og jeg syntes at Boomslangen er klart på højde
med logitech og på mange punkter bedre.
Finishen på de tidligere modeller af boomslangen ahr været dårlig, men det
er der som sagt blevet rettet en del op på med de nye revisioner.

Venligst Thomas

Fra : Herold

Dato : 09-09-02 22:48

> [...]
> ved at lære at bruge et mere målrettet produkt optimalt, fremfor blot at
> gøre det nemmeste og ikke få noget specielt tilbage.

Jeg vil vove at påstå at din ydelse er den samme uanset musen du spiller
med. Det er håndværkeren og ikke hans værktøj. Er du en god spiller, så
spiller du godt, anset om du bruger en Boomslang eller en MS Intellimouse.

> Ja så er vi tilbage ved den gevinst man får ved at gide at lære at bruge
> apperaturet optimalt.

Gevinsten ligger hos dig selv, og ikke på at du bruger en mus der er
"designet specielt til gamere". Essensen ligger i at vænne sig til musen.

> [...]
> Finishen på de tidligere modeller af boomslangen ahr været dårlig, men det
> er der som sagt blevet rettet en del op på med de nye revisioner.

Finishen er ligegyldig. Det holder ikke at du ikke kan løfte en mus fra
bordet, uden at den klikker når du sætter den ned igen. Right og Left
Mousebutton er umuligt store og umuligt følsomme, og det to andre knapper er
håbløst placeret. Logitechs og Micrsofts mus vil IMO altid være bedre til
gaming.

Fra : Esben

Dato : 09-09-02 23:45

> [...]
knapper er
> håbløst placeret. Logitechs og Micrsofts mus vil IMO altid være bedre

Der findes ingen universelle sandheder ved valg af mus - det er i bund
og grund en smagssag, og kommer an på så meget hos den enkelte. Fordi
jeg synes at en 3-knaps skod HP slavemus er god til at spille med,
behøver det jo ikke at være tilfældet for alle andre.

--
Esben

Fra : Herold

Dato : 09-09-02 23:56

> [...]
> jeg synes at en 3-knaps skod HP slavemus er god til at spille med,
> behøver det jo ikke at være tilfældet for alle andre.

Nej, men siden valget er subjektivt, er den også til at ændre :)

Jeg håber da ikke jeg lægger skjul på at det er _min_ holdning jeg kommer
med?

Fra : MicJen

Dato : 12-09-02 18:42

Hej allesammen!

Ja, tak for de mange meninger, holdninger og erfaringer...

Det endte med en Logitech Dual Optical (ej trådløs)....men overvejede også
Microsofts Intellimouse 3.0...

Igen tak for alle indlæggene...

Mvh
Michael

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 09-09-02 16:14

Hej

MicJen wrote:
> Jeg søger naturligvis en mus med stor præcision og hurtig respons. Har I
> nogle gode idéer?

Logitech MouseMan Dual Optical:
http://www.edbpriser.dk/default.asp?Sted=Hardware&ID=1444767920

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Martin Petersen

Dato : 09-09-02 16:32

"Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
> Hej

Har I

> Logitech MouseMan Dual Optical:
> http://www.edbpriser.dk/default.asp?Sted=Hardware&ID=1444767920

Fuldstændig enig.... Kanon mus!

- Martin

Fra : Rasmus Olesen

Dato : 09-09-02 22:01

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> wrote in message

> "Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse

> Har I

> Fuldstændig enig.... Kanon mus!
>
> - Martin

også her, den er kanon god

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 09-09-02 18:36

> [...]
> langsomt? Og er der ikke også noget med opløsningen?
>
> Jeg søger naturligvis en mus med stor præcision og hurtig respons. Har I

Hej Michael.

Jeg kan KUN anbefale MS IntelliMouse Explorer 3.0 kombineret med en god
musemåtte. Den er dejlig præcis og ligger godt i hånden.

--
Mvh.

Kenneth
(Fjern "NOSPAM" i mailadressen ved direkte svar)

Fra : [9000]Skolepraktik

Dato : 10-09-02 09:13

Hej, jeg har selv en Razor Boomslang 2000 som er den eneste mus jeg ka
spille med men den er dårlig da den samler meget skidt og den går istykker,
har byttet min 3 gange på 1år og den er gået istykker igen :( desuden får
man muse skader af den da den er dårlig ergonomisk. Jeg vil ha en Microsoft
IntelliMouse Explorer 3.0. da den er præsis og dens optiske funktion er
meget god. Logitech's optiske mus er ik til andet end at tørre r*v i, da
deres optik ik virker. Deres trådløse mus bruger meget strøm og rækker ik
særligt langt.

alt dette er fra personlig erfaringer

mvh
[Humle] Omikron

Fra : Herold

Dato : 10-09-02 09:55

> meget god. Logitech's optiske mus er ik til andet end at tørre r*v i, da
> deres optik ik virker. Deres trådløse mus bruger meget strøm og rækker ik
> særligt langt.

Logitech mus fungerer upåklageligt med optikken (de var endda de første der
gjorde det ordentligt). Den trådløse mus bruger utroligt lidt strøm - Jeg
har skiftet batterier en eller to gange i løbet af de sidste ni måneder.
Rækkevidden fejler ikke noget. Har testet det med to vægge og en etages
forskel.

Fra : [9000]Skolepraktik

Dato : 10-09-02 11:50

> [...]
> har skiftet batterier en eller to gange i løbet af de sidste ni måneder.
> Rækkevidden fejler ikke noget. Har testet det med to vægge og en etages

så må det sku være mit lort som ik virker, rækker højest 2meter, men
Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0.
den virker altså bedre i optik'en end nogen af logitech's mus

mvh
Lasse

Fra : Herold

Dato : 10-09-02 11:55

> så må det sku være mit lort som ik virker, rækker højest 2meter, men
> Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0.
> den virker altså bedre i optik'en end nogen af logitech's mus

Det er rigtigt, det gør den. Men den er så også det nyere end Logitechs.

Fra : Martin Petersen

Dato : 10-09-02 11:51

> [...]
måneder.
> Rækkevidden fejler ikke noget. Har testet det med to vægge og en

Vil det sige at rækkevidden er blevet bedre siden trådløse kuglemus? For
den var da lige til at lukke op og sk.... i. 1/2 meter og så var det
slut.

Jeg leder netop efter en trådløs mus, jeg kan have liggende ved
fjernbetjeningerne. Er der noget du kan anbefale?

- Martin

Fra : Herold

Dato : 10-09-02 11:59

> Vil det sige at rækkevidden er blevet bedre siden trådløse kuglemus? For
> den var da lige til at lukke op og sk.... i. 1/2 meter og så var det
> slut.

Jeg har ikke haft nogen af de gamle at sammenligne med, men mine fungere
upåklageligt.

> Jeg leder netop efter en trådløs mus, jeg kan have liggende ved
> fjernbetjeningerne. Er der noget du kan anbefale?

Jeg har desværre ikke prøvet situationen, så jeg skal ikke kunne sige det.
Hvad er afstanden? Så kan jeg lige teste efter i en lidt mere permanent
situation :)

Fra : Martin Petersen

Dato : 10-09-02 20:00

> [...]
det.
> Hvad er afstanden? Så kan jeg lige teste efter i en lidt mere

Mellem 5 og 10 meter (afhænger af hvor man sidder), muligvis med en væg
eller to imellem. Men afprøv bare det værst tænkelige du kan finde på...
Kan den finde ud af det, kan alt vel lade sig gøre.

- Martin

Fra : Psypher

Dato : 12-09-02 15:35

og her sidder man med sin gamle mus en Logitech trackman marble som jeg
syntes er noget af det bedste jeg har haft
jeg havde tænkt mig at udskifte den med en nyere men stadig med den der
store kugle på for det syntes jeg bare virker kanon.

\\Psypher