ekstra USB
Fra : Cacba

Dato : 09-09-02 14:38

I går fik jeg et kort til 2 ekstra USB porte.. har lige prøvet det.. først
gad min mus ikke noget.. saa kunne jeg mærke ledningen blev temmelig varm..
og nu dur den ikke i de originale porte... (Logitech mouseman (første
version))

Hvad har jeg gjort galt ?

undrede mig ogsaa lidt over at porten i mb saa saadan ud --> : : : : .

i følge manualen er den den rigtige..

Cacba Out

Fra : Jens Petersen

Dato : 09-09-02 15:18

On Mon, 9 Sep 2002 15:37:37 +0200, "Cacba" <cacba@cacba.dk> wrote:

> [...]
>version))
>
>Hvad har jeg gjort galt ?
>
>undrede mig ogsaa lidt over at porten i mb saa saadan ud --> : : : : .

Vender stikket rigtigt?

Det burde ikke kunne vende forkert men hvis der ikke er en afblænding
ud for det manglende ben i bundkortet kan du have vendt det forkert.
Afblændingen kan også være monteret forkert fra fabrikken.

--
Jens

A problem can be found for almost every solution.

Fra : Cacba

Dato : 09-09-02 15:28

> Vender stikket rigtigt?

Hvad jeg kan se paa ledningernes farver kan det ikke vende forkert..

Cacba Out...

Fra : Jens Petersen

Dato : 09-09-02 15:33

On Mon, 9 Sep 2002 16:28:14 +0200, "Cacba" <cacba@cacba.dk> wrote:

>Hvad jeg kan se paa ledningernes farver kan det ikke vende forkert..

I din manual kan du sikkert se hvad de enkelte ben er til.

Hvad hedder dit motherboard helt precis?

--
Jens

CAUTION! Hungry Dieter--May bite if provoked.

Fra : Cacba

Dato : 09-09-02 15:47

> Hvad hedder dit motherboard helt precis?

Chaintech 7AJA

Cacba Out.. .

Fra : Hans

Dato : 09-09-02 16:41

"Cacba" <cacba@cacba.dk> wrote in message

> Chaintech 7AJA

Her er et eller andet helt galt: Du siger du har fået et kort med 2 USB
porte. Så langt så godt, men hvorfor skal det forbindes til bundkortet hvis
det er et kort til PCI-bussen?

Er det er kort eller bare en bøjle med 2 nye porte?

mvh, Hans

Fra : Cacba

Dato : 09-09-02 17:11

> Er det er kort eller bare en bøjle med 2 nye porte?

bare en bøjle med 2 nye porte som tilsluttes MB med en ledning..

Cacba Out.

Fra : Ivar

Dato : 09-09-02 18:58

Cacba skrev:

> bare en bøjle med 2 nye porte som tilsluttes MB med en ledning..

Disse stik i bundkortet er ikke standardiserede, så du skal sikre
dig at kabel og bundkort passer sammen.

Ivar

Fra : Jens Petersen

Dato : 09-09-02 19:09

On Mon, 9 Sep 2002 16:46:30 +0200, "Cacba" <cacba@cacba.dk> wrote:

>Chaintech 7AJA

Når jeg kigger i din manual på side 16 ser jeg et 14 benet stik hvor
de første 10 ben ligner et almindeligt "USB_kabel_stik" men det du
skitserede var de 10 ben hvor det ene (key) manglede.

Ligner dit kabel det i manualen?

--
Jens

But I did read the docs! I just didn't understand them.

Fra : Cacba

Dato : 09-09-02 20:16

> Ligner dit kabel det i manualen?

Ja faktisk meget godt =)

Cacba Out..

..

Fra : Jens Petersen

Dato : 09-09-02 20:49

On Mon, 9 Sep 2002 21:15:49 +0200, "Cacba" <cacba@cacba.dk> wrote:

>Ja faktisk meget godt =)

Det kunne tyde på at ledningerne ikke sidder de rigtige steder, måske
er - og + byttet om.

Snak hellere med forhandleren om det inden du får ødelagt mere.

--
Jens

Anything adjustable sooner or later needs adjusting.