Evt. Ramproblem
Fra : Morten M. Jørgensen

Dato : 09-09-02 13:48

Hej NG.

Jeg skrev et indlæg for et stykke tid siden omkring min computer der ofte
crashede i XP og så genstartede uden nogen som helt notifikation.
Jeg hsvde som sagt køt 512 MB Ram brugt og efter råd prøvede jeg at teste
dem i Docmem 2.0 her blev der meldt fejl på addresen 31M (aldrig set den
addrese betegnelse før) i følgende tests:

MATS+
March B
March c-
Burst
Moving Inversion

og til addrese 287M - Checkerboard

Nu er det bare - er der slet ingen ting at gøre? Andet end at indse man er
blevet taget hårdt i rø...... og sende bud efter et tæskehold Kan man på
ingen måde isolere den adr.? Hvad med andre test programmer - man kan jo
håbe at der var en fejl ved Docmem 2.0 (naiv - jeps det er mig) Der stod
faktisk ikke noget om at det kunne køre i XP.
Eller kan det tænkes at det er min gamle blok der værker nu?

Mvh.
--
MMJ
In Order To Create - You Most Destroy!

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-09-02 20:16

On Mon, 9 Sep 2002 14:48:23 +0200,
Morten M. Jørgensen <grinder213@hotmail.com> wrote:
> Hej NG.
>
> Jeg skrev et indlæg for et stykke tid siden omkring min computer der ofte
> crashede i XP og så genstartede uden nogen som helt notifikation.

Referenceprogrammet til memtest er memtest86. Hvis det melder dårlig
RAM, så kan du skrotte RAM'en, ændre BIOS værdier så du kører RAMen
langsommere - det virker ind imellem, eller skiftet til et styresystem
der tillader at du markerer bad sectors i din RAM. Det kan man
bl.a. under Linux.