Dato og referer i mail
Fra : Fischer & Døssing

Dato : 09-09-02 10:18

Jeg har et fungerende mail php script.
Jeg kunne godt tænke mig, at den email der bliver sendt via dette mail
script inkluderede afsenders (den der udfylder en html form) IP adresse
og klokkeslet.

Kan det lade sig gøre, og i så fald hvordan?
Jeg skal benytte det i evt. misbrugs øjemed.

Jeg er ikke en ørn til php, og jeg har kigget lidt på
http://support.get2net.dk/support/formmail/#required
og om det måske er den vej man skal.
Men mine evner brast. Suk ...

PS. Altså formen er html, og selve mail kommandoen er php.

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : Peter Larsen

Dato : 09-09-02 10:51

$ip = getenv("REMOTE_ADDR");
$emailmodtager = "modtager@email.inv" ;
$header = "From: afsender@email.inv\nReply-To: svartil@email.inv\nX-IP:
".$ip."\nX-Mailer: PHP/".phpversion();
$subjekt = "Davs du!";
$besked = "Hej\n\nEr der nogle nyheder?\n\nMvh,\nPHP";

mail($emailmodtager, $subjekt, $besked, $header);

det er vel det, sådan quick and dirty... :D
--
Regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 09-09-02 11:21

Peter Larsen wrote:

> ".$ip."\nX-Mailer: PHP/".phpversion();

Bare til orientering: Jeg læste på et tidspunkt nogle diskussioner
angående X-Mailer kontra User-Agent og X-Newsreader, og jeg mener, de
fandt ud af, at User-Agent er den, der er mest "standard".

Fra : Peter Larsen

Dato : 09-09-02 11:30

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.email@eksempel.dk>
.... med mindre du ejer eksempel.dk, kan du så ikke rette det til en invalid
adresse.....

> Bare til orientering: Jeg læste på et tidspunkt nogle diskussioner
> angående X-Mailer kontra User-Agent og X-Newsreader, og jeg mener, de
> fandt ud af, at User-Agent er den, der er mest "standard".

Jeg kan godt liden dine "gåseøjne" .... :D

--
Regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 09-09-02 11:56

Peter Larsen (mail@czar.dk) skrev:

> $ip = getenv("REMOTE_ADDR");
> $header = "From: afsender@email.inv\nReply-To:
> svartil@email.inv\nX-IP: ".$ip."\nX-Mailer: PHP/".phpversion();

Det virker fint, men kan man ikke undgå at afsender/from: feltet i selve
emailen (dvs. *ikke* From: i headeren) bliver "IP adresse
[emailadresse]" ?

Kan slet ikke gennemskue, hvorfor det bliver sådan.

Min kode:

$recipient = "peter@fischerXXX.as";
$ip = getenv("REMOTE_ADDR");
$subject = "Indsigelse mod lokalplansforslag H31";
$message .= "Navn: $navn\n";
$message .= "Email: $email\n";
$headers .= "From: $email (".$ip.")\r\n";
$headers .= "X-Mailer: Humlebæk Online
http://www.humlebaekonline.dk\r\n";
mail($recipient, $subject, $message, $headers);

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 09-09-02 14:03

Jonas Koch Bentzen <ingen.email@eksempel.dk> writes:

> Bare til orientering: Jeg læste på et tidspunkt nogle diskussioner
> angående X-Mailer kontra User-Agent og X-Newsreader, og jeg mener, de
> fandt ud af, at User-Agent er den, der er mest "standard".

Jeg kan så kort fortælle at det seneste UseFor draft siger noget om
det:

,----[ http://www.landfield.com/usefor/drafts/draft-ietf-usefor-article-08.txt ]

`----

Læg særligt mærke til den sidste note.

--
Jacob - www.bunk.cc
Where are the calculations that go with a calculated risk?