Defekt Smart Media kort ?
Fra : nn

Dato : 09-09-02 09:48

Kortet virker ikke i min læser...
men det ser ikke ridset ud på kontakt fladerne.
hvad kan ellers være defekt på sådan et kort ?
og nej det er ikke knækket el. bukket. ???

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-09-02 11:09

"nn" <nn@dont.dk> wrote in message
> hvad kan ellers være defekt på sådan et kort ?

ESD

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : nn

Dato : 09-09-02 12:38

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote in message
> "nn" <nn@dont.dk> wrote in message
>
> ESD

hvad ? ????

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 09-09-02 12:57

"nn" <nn@dont.dk> skrev

> hvad ? ????

Kortsluttet pga. statisk elektricitet.

mvh
Peter

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-09-02 13:34

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> wrote in message
> Kortsluttet pga. statisk elektricitet.

ESD er ikke nødvendigvis skyld i kortslutninger...

Og det er ikke sikkert at omtalte SM-kort er kortsluttet. Men det er sikkert
brændt af (kortsluttet eller afbrudt) som følge af ESD.

Fra : [9220] Ulrich Sørens~

Dato : 09-09-02 12:56

ESD = electro static discharge

....eller på dansk statisk elektricitet

Mvh Ulrich

Fra : Dr. Ralph

Dato : 10-09-02 07:25

>Kortet virker ikke i min læser...
>men det ser ikke ridset ud på kontakt fladerne.
>hvad kan ellers være defekt på sådan et kort ?
>og nej det er ikke knækket el. bukket. ???

Enten er det kortsluttet, men prøv lige at teste om det virker i et
digitalt kamera, for jeg oplevede nemlig, at mit smart media kort ikke
kunne læse i min fars smart ,edia læser til pc'en, men at den fint
kunne læse hjemme i min egen og i mit kamera.

Det viste sig bare at være en PQI læser, der ganske enektl er i dårlig
kvalitet - så kortet skulle sættes i en hel bestemt vinkel før det
kunne læses.
Prøv at rok lidt med kortet - ganske forsigtigt op og ned og frem og
tilbage - måske det så kan læses.

Kind regards/venlig hilsen
Dr. Ralph

Remove "remove" from my mailadress when mailing me.